V posledních dnech se na nás ze všech stran valily snímky nového SUV Škoda Kodiaq. Právě o něm jsme vám přinesli všechny dostupné informace.
Dnes se však můžete podívat, jak vlastně může zcela reálně vypadat vrcholná edice RS a její derivát Monte Carlo. Zatím přitom není jasné, zda se Kodiaq RS opravdu objeví za pár let ve výrobě, nebo zůstane u našich fantazií. Zcela jistý je příchod verze SportLine, kterou můžeme nově vídat v modelové řadě Superb.
Nejnovější Kodiaq už prozradil svoje kompletní technické informace, motorizace s jakými bude dostupný a také fakt, že nejluxusnější výbava Laurin a Klement dorazí za rok. Všichni ale čekáme na to, jak to vlastně bude s edicí RS, na jejímž základě je nebývale úspěšná současná Octavie třetí generace.
Prozatím se ví, že současný vrcholný dvoulit s výkonem 190 koní se časem dočká silnějšího bratra se dvěma turby a o 50 koní větším výkonem. Nová Škodovka tak dorovná nabídku nového Tiguanu, jenže otázkou je, co bude následovat dále. Dočkáme se benzínu s výkonem 220 koní? Vrcholná jednotka se Superbu s výkonem 280 koní se asi pod kapotu Kodiaqa nepodívá, jenže člověk nikdy neví, že...
Právě RS by mohl tenhle motor dostat, co by ve spojení automat - čtyřkolka udělalo z Kodiaqa slušně dynamické SUV. Její produkce však závisí na Němcích, kteří logicky nemohou dopustit, aby Volkswagen válcovala "levnější" škodovka.
Tak či tak, přiložená počítačová ilustrace od designéra X-Tomi Design vypadá vskutku náramně, což se týká i červeného exempláře Kodiaq Monte Carlo. Do diskuze můžete psát, zda se vám oba vozy líbí a jak velkou naději dávate tomu, že oba z uvedených modelů spatříme časem na silnicích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.