V posledních dnech se na nás ze všech stran valily snímky nového SUV Škoda Kodiaq. Právě o něm jsme vám přinesli všechny dostupné informace.
Dnes se však můžete podívat, jak vlastně může zcela reálně vypadat vrcholná edice RS a její derivát Monte Carlo. Zatím přitom není jasné, zda se Kodiaq RS opravdu objeví za pár let ve výrobě, nebo zůstane u našich fantazií. Zcela jistý je příchod verze SportLine, kterou můžeme nově vídat v modelové řadě Superb.
Nejnovější Kodiaq už prozradil svoje kompletní technické informace, motorizace s jakými bude dostupný a také fakt, že nejluxusnější výbava Laurin a Klement dorazí za rok. Všichni ale čekáme na to, jak to vlastně bude s edicí RS, na jejímž základě je nebývale úspěšná současná Octavie třetí generace.
Prozatím se ví, že současný vrcholný dvoulit s výkonem 190 koní se časem dočká silnějšího bratra se dvěma turby a o 50 koní větším výkonem. Nová Škodovka tak dorovná nabídku nového Tiguanu, jenže otázkou je, co bude následovat dále. Dočkáme se benzínu s výkonem 220 koní? Vrcholná jednotka se Superbu s výkonem 280 koní se asi pod kapotu Kodiaqa nepodívá, jenže člověk nikdy neví, že...
Právě RS by mohl tenhle motor dostat, co by ve spojení automat - čtyřkolka udělalo z Kodiaqa slušně dynamické SUV. Její produkce však závisí na Němcích, kteří logicky nemohou dopustit, aby Volkswagen válcovala "levnější" škodovka.
Tak či tak, přiložená počítačová ilustrace od designéra X-Tomi Design vypadá vskutku náramně, což se týká i červeného exempláře Kodiaq Monte Carlo. Do diskuze můžete psát, zda se vám oba vozy líbí a jak velkou naději dávate tomu, že oba z uvedených modelů spatříme časem na silnicích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?