Máme modely R-Line, ST-Line, GT-Line nebo SportLine. Co mají všechny společné? Jsou falešné, respektive hrají si na něco, čím nejsou, a to sportovními modely. Pár plastů navíc totiž nezakryje fakt relativně sériové techniky. Přesto s podobnými modely přichází stále více značek, nejnověji DS s řadou Performance Line.
Pokud chcete sportovní model francouzské automobilky DS, máte vlastně jen jednu možnost. Zvolit DS 3 Performance s karosérií hatchback nebo kabriolet, jejichž ceny jdou ale ruku v ruce s množstvím úprav a posilněnou šestnáctistovkou THP. Pořád ale existuje spousta lidí, kterým stačí sportovnější vzhled a naprosto sériová technika. A právě pro ty je určena řada Performance Line, zkombinovaná s DS 3 (hatchback i kabrio), 4 i 5. Základem každého modelu je dvoubarevné lakování s černou a jedním z odstínů karosérie. Těch je sedm u DS 3, šest u DS 4 a pět u DS 5.
Každý model dostane také litá kola v černé lesklé barvě s červenými středy a několik prvků s grafikou opravdu sportovních modelů DS Performance. To znamená trikoloru červené, zlaté a bílé na zrcátkách, střešním spoileru nebo několika emblémech různě po karosérii. Kabina je standardně čalouněná látkou, za příplatek jsou ale dostupné dva druhy kůže. Vždy dostanete také kontrastní prošívání červenou nití a vyšitý emblém „DS Performance Line“ na několika místech, včetně opěradel a koberečků. Ve výbavě všech vozů najdeme například poslední generaci multimediálního systému nebo ambientní LED osvětlení. Ceny zatím neznáme, v Británii však prodej začne 1. října. Kdy a jestli vůbec se modely DS Performance Line dostanou i k nám je zatím ve hvězdách.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?