Volkswagen se aktuálně nemusí vypořádávat jen s Dieselgate a odstávkou výroby Golfu a Passatu, ale i masivním únikem nových modelů. Na internet se totiž během dneška dostaly hned tři důležité novinky příštích několika měsíců.
Ačkoliv musí Volkswagen šetřit kde se dá, v představování nových aut nikterak nepolevuje. Už do Paříže tak chystá nejen nový koncept elektromobilu, ale třeba také facelift Golfu. Ten měl zůstat tajemstvím ještě několik týdnů, díky holandskému AutoBlogu si omlazený bestseller můžeme pohlédnout už dnes a nutno podotknout, že nějakou revoluci nečekejte. Minimálně designově totiž Volkswagen pouze lehce upravil nárazníky, přední světla pak dostala novou optiku se zakřivenými pásky LED diod. Vedle standardního hatchbacku a kombi unikla i sportovní verze GTI, u níž ale najdete prakticky ty stejné změny, jen v ostřejším hávu. Do kabiny by se měl nastěhovat větší displej multimediálního systému a možná i ovládání prostřednictvím gest. Na potvrzení si ale budeme muset ještě chvíli počkat.
Nejde ale o jediný dnešní únik nového Volkswagenu. AutoBlog.nl zveřejnil také snímky čtyřdveřového kupé CC, o jehož testování jste se mohli dočíst již včera. Asi není překvapením, že design víceméně kopíruje koncept Sport Coupé GTE, připomíná ale také nový Passat nebo Phideon. Ostatně předchozí generace z Passatu vycházela a chvíli nesla i jeho jméno. Novinka bude stát na platformě MQB s délkou kolem 4,8 metru. Pod kapotou se objeví to nejlepší z koncernové nabídky, dá se tedy čekat zážehový šestiválec TSI, dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI nebo plug-in hybridní ústrojí GTE, známé vedle výše zmíněného konceptu i z Passatu. Premiéra vozu je údajně naplánována na příští rok do Ženevy, prodeje pak začnou koncem roku.
Stranou zájmu nesmí pochopitelně zůstat ani segment SUV. Tam již za pár dnů s velkou slávou zamíří Škoda Kodiaq, i ona však dostane sourozence s logem VW na kapotě. Půjde o model Teramont (podobu známe opět díky AutoBlogu.nl), jehož předobrazem je už tři roky starý koncept CrossBlue. Auto je primárně určeno pro USA a Čínu, vyloučen ale není ani jeho příchod do Evropy. SUV s délkou kolem 4,7 metru bude samozřejmě využívat služeb modulární platformy MQB. Do interiéru se vejde až sedm cestujících, palubní deska by podle zákulisních informací měla být dost ovlivněna již zmíněným Kodiaqem. V motorovém prostoru se vzhledem k cílovým trhům dočkáme i atmosférického zážehového šestiválce, v případě příchodu do Evropy jsou tutovkou motory TSI nebo dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI. Premiéra by se měla odehrát v listopadu v Los Angeles.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.