Kultovní BMW řady 8 už dříve oznámilo svůj návrat. Současně s tím na povrch vyplouvají další informace, které někoho asi nepotěší.
Vůz ponese kódové označení G14 (kupé) a G15 (kabriolet) a jak se nově ukázalo, automobilka hodlá na úkor nové osmičky vyřadit z nabídky jednu modelovou řadu. Tou je šestka, která nadobro zmizí z nabídky se všemi svými verzemi.
Novodobá osmička totiž využije novou platformu CLAR s karbonovými vlákny. Ta je použita například u nového BMW řady 7. Největším problémem je však to, že nová osmička má konkurovat Mercedesu S Coupé a S Cabrio, což znamená, že šestka by zde neměla význam.
BMW 8 tak vlastně bude luxusnější a sportovnější verzí nové sedmičky, proto jí bude náležet číslo osm. Šestka v tu chvíli bude ztrácet smysl, a tak jí výrobce vyřadí z produkce. Místo BMW 6 však přijde novinka, která se zaměří na Porsche 911. Ta by měla nést označení Z6 a za úkol dostane nabídnout stejnou, ne-li větší porci zábavy za volantem, jakou nabízí právě Porsche.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?