Cadillac se snaží oživit zájem zákazníků pomocí nových modelů. Největším z nich je limuzína CT6, konkurující i Mercedesu třídy S nebo BMW řady 7. A i když vozu rozhodně nechybí atraktivita a výjimečnost, pořád by to v portfoliu chtělo ještě něco trochu stylovějšího. Proto je tu koncept Escala.
Segment prémiových vozů je jednolitý, řeklo by se. Stejně ale pořád existuje oblast, kde se BMW řady 7 nebo Audi A8 nechytají. Ano, jde o ty nejsportovnější luxusní limuzíny, kam patří třeba Porsche Panamera. To je zkrátka pořád tak trochu nad zavedenou německou konkurencí. Právě vlastní Panameru by možná chtěl Cadillac stvořit, jinak se totiž uvedení konceptu Escala ani vysvětlit nedá. Samozřejmě, ještě zde máme oficiální vyjádření z vedení automobilky, které říká, že jde o prezentaci nového designového jazyka a pokrokových technologií s možností použití v budoucích modelech značky. Pak je tu ale i dodatek, že bude záležet na vývoji trhu, Escala však má rozhodně možnost zavedení do sériové výroby.
Ve španělštině znamená slovo escala velký, a přesně takový nový Cadillac je. Nejde jen o délku 5347 milimetrů, kterou hodně překonává existující CT6. Jde také o celkové vzezření vozu, navazující na někdejší koncepty Ciel a Elmiraj. Jak už bylo řečeno, Escala prezentuje nový designový jazyk značky. Ten je vyjádřen například úzkými horizontálními i vertikálními předními světlomety z organických diod (OLED). Zaujmou i velká maska chladiče s trojdimenzionálním výpletem, 22palcová litá kola a především tvar karosérie. Nejde totiž o klasický sedan, nýbrž čtyřdveřové kupé. Přesně jako u Panamery. Jestliže jsou přední světla zajímavá, asi neexistuje přesné adjektivum pro ta zadní. Jejich tvar je velice originální a zasahuje nejen do víka kufru a nárazníku, ale i blatníků.
Kabina vozu je pomyslně rozdělená na dvě zóny. Ta přední reprezentuje technologický náskok, protože palubní desku tvoří prakticky jen tři zahnuté a velmi tenké OLED displeje. Ty se ovládají pomocí hlasu nebo gest, na středovém tunelu je pak i otočný ovladač. Volant vychází z křivek současných modelů, je však tenčí a alespoň dle fotek vypadá i malinko větší (zároveň je ale dost minimalistický). Vzadu je místo pro dvě osoby a na rozdíl od přední části reprezentuje pohodlí. Rozměrná sedadla totiž doplňují tři výsuvné obrazovky – dvě v předních sedadlech, jedna ve středovém tunelu. Kufr není nejpraktičtější, u konceptu ale musel ustoupit designovým účelům. Mezi materiály uvnitř mimochodem najdeme kůži, dřevo a ručně šitou tkaninu. Exkluzivita je i pod kapotou, 4.2litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a vypínáním poloviny válců se v budoucnu objeví i v sériových modelech značky. Že jsou poháněna zadní kola asi zdůrazňovat nemusíme.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?