Šesté vydání Fordu Fiesta se i přes osmý rok na trhu řadí stále k nejpopulárnějším malým vozům v Evropě. Na dveře už ale pomalu klepe nástupce, jehož představení si modrý ovál naplánoval na konec letošního roku. A pokud se informace britského Autocaru potvrdí, projde Fiesta poměrně radikální proměnou.
Ford měl až donedávna v segmentu malých aut jediné želízko v ohni – Fiestu. Před několika týdny k ní však přibyl hatchback Ka+, který sice útočí na trochu jinou cílovou skupinu, díky vyšší ceně (vyvážené poměrně bohatou výbavou) ale začal svého vyspělejšího sourozence přímo ohrožovat. Řešením „problému“ má být Fiesta s pořadovým číslem sedm, která se posune do vyšších pater svého segmentu.
Patrné to bude už na první pohled, Ford totiž u novinky použije designové prvky posledního Mondea, Focusu nebo nedávno omlazené Kugy. Šestiúhelníkovou masku chladiče tak doplní užší světlomety, níže umístěná kapota a především horizontální zadní světla. Vertikální lampy stávajícího provedení Fiestu dělají možná až příliš mohutnou. Agersivnějšího designu bude docíleno i širším rozchodem kol vpředu a vzadu, respektive sníženou výškou vozu. Celková délka i rozvor náprav naopak zůstanou na přibližně stejné hranici jako doposud. Zachována bude i nabídka tří- nebo pětidveřové karosérie. Častým terčem kritiky je interiér s velkým množstvím tlačítek a méně kvalitními materiály. I na tom modrý ovál údajně zapracuje, středová konzole pak bude hodně připomínat současný Focus. Cílem techniků je pak vedle větší kvality i zvětšení prostoru pro posádku.
Základem Fiesty bude i nadále platforma Global B, která dostane vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní příčku. Obě řešení projdou oproti současnému stavu řadou vylepšení, počítat se tak dá s ještě lepšími jízdními vlastnostmi. Pod kapotou se určitě objeví tři výkonové varianty litrového tříválce Ecoboost, stejně jako naftová patnáctistovka TDCi. Manuální převodovku z počátku doplní dvouspojkový automat PowerShift, do tří let jej však nahradí klasický automat. V plánu je také pokračování sportovní varianty ST. Sedmá Fiesta se světu představí ještě v letošním roce, do prodeje pak zamíří v první polovině toho příštího. S přechodem na kvalitnější interiér nebo nejnovější technická řešení (a vzhledem k existenci levného Ka+) dojde také ke zvýšení ceny vozu. O kolik se zatím neví, nereálný ale není základní model s cenou přes 300 000 korun.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.