Nejluxusnější model Land Roveru, model Range Rover, přichází pro nový modelový rok 2017 se spoustou změn. Ty stojí víc než za pozornost.
Největší novinkou je příchod benzinového zážehového motoru z Jaguaru F-Type. Pořádný šestiválec s kompresorem nabízí 340 koní a 450 Nm, což bude s Rangem solidně hýbat. Z nuly na stovku s ho totiž vystřelí za 7,1 sekundy, což je na tak velkého obra solidní hodnota.
Ve výbavě se nově ocitla funkce Advanced Tow Assist, jenž usnadní řízení vozu s přívěsem. Stranou nezůstal inteligentní omezovač rychlosti, jenž upravuje nejvyšší rychlost podle aktuálního dopravního značení. Dále tu máme duální desetipalcový dotykový disple a možnost skrze aplikaci InControl Remote Premium na dálku nastavit klimatizaci nebo zapnout vyhřev a ventilaci sedadel.
Zájemci o vrcholné provedení SVAutobiography pak asi zaujme dodatečná plaketa Dynamic. Ta je zkratkou pro přítomnost osmiválcového pětilitru s kompresorem o výkonu 550 koní a točivém momentu 680 Nm. S ním se vůz rozjede z nuly na stovku za 5,4 sekundy a jeho poznávacím znamením je o 8 milimetrů nižší podvozek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?