Sportovní výkonné kupé Genesis se i přes velkou popularitu chystá do důchodu. O to horší je, že v blízké budoucnosti nemáme čekat žádného nástupce.
Korejec, jenž má pod kapotou atmosférický šestiválec už nestačí konkurovat ostatním značkám, přičemž postupem času začali Hyundai ubývat zákazníci. Například v USA se stále vůz k dispozici, ovšem jen s vrcholnou jednotkou se šesti válci, slabší čtyřválec vypadl z nabídky.
Možná by tak kde kdo čekal, že díky spuštění samostatné divize Genesis přijde jednoduše další generace sportovního kupé. Jenže nástupce je v nedohlednu a vedení značky Genesis má za cíl vybudovat nejprve pořádný základ a pak se pustí do vývoje dalších modelů.
Zatím si tak musíme vystačit s ostatními modely, jako je G90 či chystaný menší G70. A jelikož aktuálním trendem jsou crossovery a SUV, je dost možné, že na sportovní kupé se dostane až za několik dlouhých let.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?