Různé speciální edice vozů jsou vždy něčím výjimečné. Nyní se Renault nechal inspirovat německým Mercedesem a představil Clio Edition One.
Ano, podobnost s Mercedesy Edition One není náhodná, je to nejspíše účel. Renault se zkrátka rozhodl udělat podobně laděné Clio, jenž bude k dispozici na omezenou dobu v obou karosářských verzích, tedy hatchback a Grandtour.
Edice One dostane snad veškerou možnou výbavu, která obsahuje kožené čalounění sedadel nebo exkluzivní lak perleťový lak karoserie. Pokud preferujete jinou barvu, výrobce vám na zakázku dodá Clio s lakem Titanium Grey, Glacier White, Platinum Grey anebo s lakem Black Etoile.
Speciální Clio dostane i černou střechu a kryty zpětných zrcátek, full-LED přední světlomety Vision a 17palcová kola z lehkých slitin v laku Optemic Black. Ve standardu najdeme také tónovaná zadní okna, koženou přední loketní opěrku, hliníkové pedály, označkované prahy dveří a speciální koberečky.
Cena za vůz startuje na 19 650 eurech a Edition One je nabízen s následujícími motory - TCE 90, TCE 120, DCI 90 a dCi 110. Na výběr bude mít zákazník mezi šestistupňovou manuální a dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?