Kia Carens už nechce být neviditelná, pomoci jí má modernizace

ar6, 26. července 2016, 15:29 Google+

Segmentu kompaktních MPV vládnou Citroën C4 Picasso, Ford C-Max,Renault Scénic nebo Volkswagen Touran. Možná trochu opomíjenou alternativou k nim je Kia Carens, aktuálně dostupná již ve třetí generaci. A právě jihokorejský model prošel omlazovací kúrou, kterou ale zatím v Evropě neuvidíme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazená Kia Carens má novou přední i zadní část, dostupné bude jen v Koreji.

Omlazená Kia Carens má novou přední i zadní část, dostupné bude jen v Koreji. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Starý kontinent je pro Carens hlavním světovým odbytištěm. Za loňský rok se zde prodalo 22 tisíc kusů pěti- nebo sedmimístného MPV, zatímco doma v Jižní Koreji to bylo jen 3647 automobilů. Modernizace tak cílí především na Koreu, kde by měla zájem o vůz trochu oživit. Prakticky jistý je nicméně příchod těchto změn i do Evropy, to už bychom ale trochu předbíhali. Oproti stávajícímu provedení dostal Carens novou přední i zadní část. Vpředu je nejviditelnější zvětšená chromovaná maska chladiče, té sekundují mírně upravená světla s diodami denního svícení a nárazník s vodorovnými mlhovkami a falešným ochranným krytem podvozku. Vzadu se modernizace také dotkla světel, svítící nově LED diodami. Mírně upraven byl i nárazník, který má stejně jako vpředu falešný ochranný kryt spodní části auta, zvyšující jeho robustnost. Došlo také k osvěžení palety litých kol, zahrnující standardní šestnáctky a příplatkové sedmnáctky nebo osmnáctky.

Kabina 4525 milimetrů dlouhého MPV s rozvorem o hodnotě 2750 milimetrů se příliš nezměnila. Výraznější novinku představují pouze kvalitnější plasty s možností příplatkového karbonového vzhledu a multimediální systém s navigací a sedmipalcovou dotykovou obrazovkou poslední generace (standardem je audiosystém se šesti reproduktory). Jeho umístění však, stejně jako rozmístění jednotlivých ovladačů, zůstalo stejné. K dispozici budou opět verze s pěti nebo sedmi místy k sezení. Druhou a případně i třetí řadu sedadel lze složit úplně do podlahy, čímž vznikne až 1643 litrů zavazadlového prostoru. Při obsazení pěti lidmi se kufr „smrskne“ na 495 litrů. Výhodou Carensu je také výborná variabilita, kdy lze například z druhé a třetí řady využít jen jedno sedadlo, tím pádem je polovina interiéru využitelná pro přepravu delších předmětů. Jednotlivé sedačky jsou rovněž posunovatelné a mají polohovatelná opěradla.

Pod kapotou jihokorejské specifikace vozu mohou být jen dva motory. Slabší je vznětová sedmnáctistovka o výkonu 104 kW (141 k) při 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a má volitelný systím stop & start. Silnější verzi představuje dvoulitr LPI se spalováním zkapalněného ropného plynu (LPG) o výkonu 113 kW (154 k) při 6200 ot./min s točivým momentem 197 Nm při 4200 ot./min. Na rozdíl od turbodieselu lze vybírat mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Naftový agregát je podle nového ceníku nabízen jen v jediné výbavě Prestige za 24 100 000 wonů (cca 521 000 korun), dvoulitr je dostupný ve dvou stupních – Luxury za 20 000 000 wonů (cca 432 000 korun), respektive Prestige za 22 250 000 wonů (cca 481 000 korun). Kdy se omlazený Carens dostane k nám zatím není jasné, nabízí se ale například podzimní pařížský autosalon.

Vytisknout

Diskuze: Kia Carens už nechce být neviditelná, pomoci jí má modernizace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Samsung kapitálově vstoupil do čínské automobilky BYD (na snímku je SUV Tang).

Bitva Samsungu a Applu míří na čtyři kola, Jihokorejci koupili část čínského…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud