Když Ford představoval nový Focus RS, říkal o něm, že bude patřit ke špičce vozů kategorie hothatch. Po několika srovnávacích testech se ale ukazuje, že to tak není úplně pravda.
Když vynecháme fakt, že na Nordschleife se nový Focus RS musel sklonit před Golfem GTI Clubsport S a v testech zrychlení proti slabším předkolkám typu Leon Cupra 290 nebo Civic Type R má někdy dost na mále.
Výše umístěně video pak ukazuje, jaké problémy má Focus RS se soupeřem typu Volkswagen Golf R. Přitom se jedná o 50 koní slabší vůz, taktéž s pohonem 4x4 a manuálem. Výsledek? Focus RS se i v tomhle boji dost zapotil.
Konkrétně se jedná o závod na 800 metrů například ve zrychlení z 0-210 km/h je RS oproti R pozadu o 0,6 sekundy. Ve výsledku se tak znovu ukazuje, že Ford by měl nového Focuse RS o něco vylepšit, jinak hrozí, že se z kultovního hothatche stane konkurencí válcovaný Američan.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.