Když Ford představoval nový Focus RS, říkal o něm, že bude patřit ke špičce vozů kategorie hothatch. Po několika srovnávacích testech se ale ukazuje, že to tak není úplně pravda.
Když vynecháme fakt, že na Nordschleife se nový Focus RS musel sklonit před Golfem GTI Clubsport S a v testech zrychlení proti slabším předkolkám typu Leon Cupra 290 nebo Civic Type R má někdy dost na mále.
Výše umístěně video pak ukazuje, jaké problémy má Focus RS se soupeřem typu Volkswagen Golf R. Přitom se jedná o 50 koní slabší vůz, taktéž s pohonem 4x4 a manuálem. Výsledek? Focus RS se i v tomhle boji dost zapotil.
Konkrétně se jedná o závod na 800 metrů například ve zrychlení z 0-210 km/h je RS oproti R pozadu o 0,6 sekundy. Ve výsledku se tak znovu ukazuje, že Ford by měl nového Focuse RS o něco vylepšit, jinak hrozí, že se z kultovního hothatche stane konkurencí válcovaný Američan.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.