Když Ford představoval nový Focus RS, říkal o něm, že bude patřit ke špičce vozů kategorie hothatch. Po několika srovnávacích testech se ale ukazuje, že to tak není úplně pravda.
Když vynecháme fakt, že na Nordschleife se nový Focus RS musel sklonit před Golfem GTI Clubsport S a v testech zrychlení proti slabším předkolkám typu Leon Cupra 290 nebo Civic Type R má někdy dost na mále.
Výše umístěně video pak ukazuje, jaké problémy má Focus RS se soupeřem typu Volkswagen Golf R. Přitom se jedná o 50 koní slabší vůz, taktéž s pohonem 4x4 a manuálem. Výsledek? Focus RS se i v tomhle boji dost zapotil.
Konkrétně se jedná o závod na 800 metrů například ve zrychlení z 0-210 km/h je RS oproti R pozadu o 0,6 sekundy. Ve výsledku se tak znovu ukazuje, že Ford by měl nového Focuse RS o něco vylepšit, jinak hrozí, že se z kultovního hothatche stane konkurencí válcovaný Američan.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?