Škoda Kodiaq se světu poprvé kompletně odhalí 1. září na speciální akci pro novináře a další pozvané hosty v Berlíně, veřejnost potom prostornost sedmimístného SUV okusí začátkem října na autosalonu v Paříži. Do té doby zbývá ale ještě hodně času, aby tak publikum zůstalo „v očekávání,“ vypouští Škoda pravidelně teasery. Ten poslední se vztahuje k Tour de France.
Nejslavnější cyklistický závod Tour de France sponzoruje Škoda již třináct let. Letos se pak kromě log kolem tratě nebo doprovodných vozidel objeví mladoboleslavský odkaz také na skleněné trofeji pro vítěze, kterou automobilka navrhla. Podnětem k sepsání dalšího z řady článků o Kodiaqu však není specifická trofej ale fakt, že nové SUV přivede peloton k cílové čáře na slavném bulváru Champs-Elysées. Poslední etapa závodu mimochodem vede z Chantilly do Paříže. Zpět ale k autu samotnému, za jehož volat usedne bývalý irský profesionální cyklista Stephen Roche, jenž vyhrál Tour v roce 1987 a je také ambasadorem značky.
Pokud čekáte, že by se snad Kodiaq mohl odhalit trochu dřív již na této akci, jste na omylu. Vůz stále ponese jen nové maskování. Kombinaci černé, šedé a bílé ze začátku července tak nahradí kombinace červené, šedé a černé. Škoda uvádí, že kamufláž je inspirována novým designovým jazykem značky, odhaleným právě na sedmimístném SUV. Auto pokryje celkem 14 tisíc fazet, čtyři specialisté pak asi 120 hodin zpracovávali 21 m2 fólie, aby se vůz opticky přiblížil takzvanému Red Caru. Jedná se o ředitelskou Škodu Superb v červené Corrida, využívanou ředitelem Tour de France Christianem Prudhommem.
Jak bylo napsáno již dříve, 4,7 metru dlouhé SUV jezdí na základech modulární platformy MQB, která ale byla uzpůsobena tak, že se do interiéru vejde až sedm sedaček (standadem bude pět míst). Kufr může mít maximální objem 2065 litrů, ani v základní konfiguraci ale jistě nepůjde o žádného drobečka. Ostatně, vzpomeňte na Superb nebo Octavii. Vzhled karosérie převezme většinu prvků ze ženevské studie VisionS, bude ale disponovat mnoha Simply Clever řešeními. Například při otevření dveří bude jejich hranu chránit plastový výsuvný díl. Palubní deska zaujme především poslední generací infotainmentů na základě platformy MIB II, včetně připojení LTE, Wi-Fi hotspotu nebo konektivity s chytrými telefony. Pod kapotou se objeví paleta motorů TSI a TDI o výkonu až 132 kW (180 k) v kombinaci s manuálními i dvouspojkovými převodovkami a pohonem předních nebo všech kol. Chybět nemají ani adaptivní tlumiče, volič jízdních režimů nebo nejmodernější bezpečnostní asistenty. Kompletní specifikace se tedy dozvíme již první zářijový den.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.