Kultovní hypersport McLaren F1 se již dlouhou řadu let nevyrábí a ani jeho duchovní nástupce P1 neplní svou úlohu naplno. Proto se v Británii rozhodli, že to napraví.
Chtějí totiž vyvinout zběsile rychlý model s uspořádáním sedadel 1+2. Právě takovou kabinu měl i sériový McLaren F1. Zároveň se má jednat o vzpomínku na vůz, který v 90. letech likvidoval naprosto vše, co mu tehdy přišlo do cesty.
Podle britského magazínu Autocar by se mohl nový McLaren ukázat za dva roky, tedy 25 let od zahájení prodeje F1ky. Podle dalších zpráv se má jednat o čistě silniční rychlé GT, nikoliv o okruhový nástroj. Právě zběsile rychlým avšak silničním strojem byl model F1, jenž umí pěkně potrápit i dnešní přemotorovanou konkurenci.
O pohon novinky by se postaral dvěma turby přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru. Zatím se počítá s výkonem okolo sedmi set koní, ale nakonec může být vše úplně jinak. Dobrou zprávou je fakt, že se nemá jednat o hybrid. Nečekejme tedy žádné baterie, dobíjení a podobné "zbytečnosti."
Jako poslední novinkou je fakt, že se má jednat o nejkultivovanější McLaren všech dob a jeho produkce se zastaví na číslovce 64. Právě tolik se vyrobilo slavných McLarenů F1 v silniční klasické specifikaci.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?