Nový supersport Alfy vyráží dech, koupit si ho ale nemůžete

ar6, 21. července 2016, 19:13 Google+

Alfa se v posledních měsících snaží dostat opět na výsluní, v čemž jí hodně pomáhá nová Giulia. Již do Paříže je navíc plánována premiéra prvního SUV značky s označením Stelivo. Co ale Italům zatím chybí, to je nějaký čistě imageový model. Ano, existuje Alfa 4C, jenomže ta místo něčeho jako byla 8C Competizione jen těžko zastane. A právě z tohoto důvodu je moc zajímavá vize supersportu Furia.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V počítači navržená Furia ukazuje možnou podobu supersportu od Alfy Romeo.

V počítači navržená Furia ukazuje možnou podobu supersportu od Alfy Romeo. | foto: Paul Breshke

Sdílejte článek

V posledních dnech se začaly objevovat zprávy, že kupé nebo roadster 4C na tom prodejně není zrovna nejlépe a teoreticky by se ani jedna z karosérií nemusela dočkat přímého nástupce. Proč ale nezkusit uvažovat v trochu větším měřítku a nenahradit 4C ryzím supersportem, konkurujícím Audi, Ferrari, Lamborghini nebo Porsche. Přesně takovou vizi totiž nabízí polský designér Paul Breshke, který deset měsíců pracoval na projektu Furia. Výsledkem několikaměsíčního snažení je počítačem navržený vůz, propracovaný i do těch nejmenších detailů.

Cílem designéra bylo vytvoření vozu, který by svým stylingem navazoval na slavné modely Alfy z minulosti. Furia se tak oděla do zeleného laku s oranžovými detaily, což odkazuje na koncept Bertone Carabo, zadní partie s horizontálními liniemi pro změnu evokují modely Tipo 33-2 Daytona, Furia G1 a Cuneo 33. Celkově nízká a široká stavba karosérie se inspirovala v modelech 33 Stradale a GTV Spider. Jak je vidět, slavnými jmény se to „v rodokmenu“ vozu jenom hemží. Konec konců i jméno Furia už se v minulosti Alfy objevilo.

img-responsive

Agresivní přední část patří k nejpovedenějším detailům vozu. | foto: Paul Breshke

Důležitým prvkem vnějšího designu jsou přední partie s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru štítu, oválným nasávacím otvorem, aerodynamickým prohýbáním a vyboulenou kapotou. Pověstnou třešničkou na dortu jsou úzké pásy LED světlometů. Zrcátka jsou umístěna na hodně výrazně tvarovaných blatnících, ukrývajících zlatá kola s typickým písmenem C a nízkoprofilovými pneumatikami. Při přechodu dozadu nejdou přehlédnout nasávací otvory za dveřmi. Samotné zadní partie si berou inspiraci z minulosti, hlavně jsou ale nesmírně široké. Karbonový difuzor má v sobě integrovanou centrální koncovku výfuku, jen o trochu výš jsou dva úzké pásy LED světlometů. Nasávací otvory na zadním víku pak dávají tušit, kde je nejspíše pohonná jednotka.

Kabina, čalouněná hnědou kůží, je přístupná přes dvojici křídlových dveří, i navzdory divoké tvarování je pak na první pohled zřejmé, který ze dvou pasažérů má přednost. Na řidiče je tu orientováno všechno, především pak středová konzole s displejem a několika kolébkovými přepínači. To hlavní se ale děje mezi sedačkou a sportovním volantem, ukrývajícím v sobě tlačítko pro startování motoru. Kolem volantu jsou strategicky rozmístěné budíky a ovladače, z nichž nejvýše je logicky vidět otáčkoměr a rychloměr. Z absence spojkového pedálu i voliče převodovky lze pak vyčíst, že s motorem spolupracuje automatická převodovka.

Počítačem vytvořený model je až neuvěřitelně detailní, navíc vypadá naprosto fantasticky. Kdyby se toto Alfa rozhodla pustit do minimálně malosériové výroby, žádný z fanoušků by jistě neprotestoval. Je však otázkou, jestli by si Furia našla reálné zákazníky. My jsme přesvědčení, že ano. Přesně takový model by totiž znovuožívající italská automobilka potřebovala.

Vytisknout

Diskuze: Nový supersport Alfy vyráží dech, koupit si ho ale nemůžete

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ford Edge Vignale přichází na český trh, cenou je na úrovni BMW.

Ford Edge Vignale jde do prodeje, cenou i výbavou útočí na BMW

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud