Je nad slunce jasné, že budoucnost patří automobilům se systémem autonomního řízení. Ostatně již dnes se s podobnými systémy setkáváme poměrně běžně. Mezi průkopníky v tomto segmentu se řadí i německý Mercedes-Benz, který nedávno odhalil koncept autobusu budoucnosti.
Mercedes-Benz nepracuje na systému autonomního řízené pouze pro osobní automobily, ale i pro velké stroje, určené pro přepravu nákladu i osob.
Na začátku tohoto týdne představila společnost Mercedes-Benz koncept autonomního autobusu, který provezl vybrané šťastlivce po hlavním městě Nizozemí – Amsterdamu. Autobus posádku provezl po dvacetikilometrové trase napříč městem. Trasa obsahovala mnoho složitých zatáček, několik tunelů a spoustu křižovatek a semaforů. Vůz se se všemi poradil s naprostým přehledem a řidič, který seděl za volantem pro případ náhlého problému, nemusel ani jednou do řízení zasáhnout.
Systému, který umožňuje autobusu pohyb po městě bez přičinění řidiče, nese název CityPilot a je založen na systému Highway Pilot Connect, vyvíjená pro autonomní kamiony.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?