Je nad slunce jasné, že budoucnost patří automobilům se systémem autonomního řízení. Ostatně již dnes se s podobnými systémy setkáváme poměrně běžně. Mezi průkopníky v tomto segmentu se řadí i německý Mercedes-Benz, který nedávno odhalil koncept autobusu budoucnosti.
Mercedes-Benz nepracuje na systému autonomního řízené pouze pro osobní automobily, ale i pro velké stroje, určené pro přepravu nákladu i osob.
Na začátku tohoto týdne představila společnost Mercedes-Benz koncept autonomního autobusu, který provezl vybrané šťastlivce po hlavním městě Nizozemí – Amsterdamu. Autobus posádku provezl po dvacetikilometrové trase napříč městem. Trasa obsahovala mnoho složitých zatáček, několik tunelů a spoustu křižovatek a semaforů. Vůz se se všemi poradil s naprostým přehledem a řidič, který seděl za volantem pro případ náhlého problému, nemusel ani jednou do řízení zasáhnout.
Systému, který umožňuje autobusu pohyb po městě bez přičinění řidiče, nese název CityPilot a je založen na systému Highway Pilot Connect, vyvíjená pro autonomní kamiony.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.