Nejdrsnější off-road z nabídky Mercedesu, třída G, přijde za rok v naprosto nové generaci. Ta má přilákat nové zákazníky a zároveň udržet ty stávající.
Jeho vývoj přitom trvá již několik let, protože Mercedes chce vše dotáhnout k dokonalosti. S novou zprávou tak přichází britský magazín Autocar, jenž říká, že příští Géčko bude doslova přecpáno inovacemi. Neměl by tak zůstat kámen na kameni a současně bude zachována možnost projet těžším terénem.
Na tradiční hranatý design jsme si zvykli snad všichni. Právě on bude přítomný i za rok u chystané novinky. Prakticky tak dojde jen na větší kosmetické změny, ovšem nečekejme žádnou novou jinak tvarovanou karoserii. O něco naroste šířka vozu, to aby se v kabině rozměrnější majitelé cítili vzdušněji.
Co se týče motorizací, pod kapotou nové generace Géčka najdeme všechny aktuální motorizace, včetně zcela nového třílitrového naftového šestiválce, který bude převzat z modelu třídy E. Společně s tím se zachovají dovednosti v terénu a změnou projde i odlhučnění kabiny a motoru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?