Aktuální generace Nissanu GT-R dokáže na silnici zničit i věhlasné konkurenční supersporty. Jenže jak to dopadne, když se proti němu postaví ruská Lada Niva? Možná se budete divit.
Nové video ukazuje červený exemplář, jak se zúčastnil jednoho závodu na 400 metrů. Vedle něj se pak postavila černá Lada, která naznačuje, že nebude úplně sériová, ale zase by to nemělo být ani přemotorované monstrum. Otázkou pak je, kdo z dvojice bude na cílové čáre rychleji, tak koho tipujete?
Aby bylo dopředu jasno, GT-R má šestiválcový motor se dvěma turby, který dostal výkonový doping na 680 koní. Už to je samo o sobě docela hodně, přičemž zde máme rychlou automatickou převodovkou a pohon všech kol. Vedle něj černá Niva tak vypadá jako komická ruská popelnice, jenže nenechte se mýlit.
O autě toho moc známo není, snad jen to, že Nivu vlastní jeden Ukrajinec a její výkon činí 600 koní. Připočtěte si k tomu nižší hmotnost o skoro 500 kg a máte zde rovnocenného soupeře, před kterým by si měl červený Nissan dát pozor. A jak to vlastně dopadlo? Podívejte se sami, je to vážně nářez.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?