Nový Mégane Grand Coupé bude opravdovou limuzínou, dostane se i k nám

Renault Mégane přichází také s karosérií sedan, mohl by si klidně říkat malý Talisman.
Renault Mégane přichází také s karosérií sedan, mohl by si klidně říkat malý Talisman., foto: Renault
ar6 12. července 2016 10:43 | akt. 14. července 2016 14:33
Sdílej:

Tříprostorová karosérie k řadě Mégane historicky patří. Pod názvem Classic ji nabídla první generace, ve druhé si říkala prostě jen Sedan a ve třetí byla prodávána jako samostatná modelová řada Fluence. Aktuální vydání modelu nižší střední třídy se vrací k označení Mégane, jeho přídomkem je ale nově Grand Coupé.

S přezdívkou malá limuzína přišel jako první Renault Fluence. Jistě si vzpomenete na kampaň, kde si byznysmen splete francouzský model se svým luxusním modelem některé z německých značek a po usednutí na zadní sedadla zahlásí „Do klubu, Alfréde.“ Tak něco podobného by se mohlo stát i v případě nového Méganu Grand Coupé. Popravdě, Fluence nikdy nebyl vrcholem elegance, nabídl ale moře prostoru za přijatelnou cenu. To Mégane je trochu jiná káva. Stačí se podívat na linii střechy nebo tvarování zadní části. Tady určitě nejde o nějaké násilné roubování. Předpokladem povedeného designu je rovněž lehce avantgardní přední část, doplněná již známými světlomety vzadu. Punc luxusu dodává prosklená střecha.

Základem vozu je platforma CMF C/D, známá i z hatchbacku a kombíku. Sedanu s délkou 4,63 metru a rozvorem o hodnotě 2,71 metru přinesla největší prostor na zadních sedadlech v segmentu a kufr o objemu 508 litrů. Přístup do něj je usnadněn bezdotykovým ovládáním víka. Kabina je stejná jako u sourozenců, nabídne tak multimediální systém R-Link 2 se sedmi- nebo 8,7palcovou obrazovkou, volič Multi-sense nebo barevný head-up displej. Chybět nebude zástup elektronických asistentů, mezi které patří nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek či parkovací asistent.

Novinka se bude vyrábět v turecké Burse a do prodeje se dostane ve více než dvaceti zemích. Mezi ně patří mimo jiné i Česká republika (kde bude dostupná od prosince), Maďarsko, Polsko, Itálie, Ukrajina, Rumunsko, Austrálie, Egypt, Tunisko nebo Saudská Arábie. Tomu byla také přizpůsobena nabídka pohonných jednotek. Základem bude šestnáctistovka SCe o výkonu 85 kW (116 k) s pětistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou. Následuje 1.2 TCe o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z turbodieselů nabídne Renault 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) se šestistupňovým manuálem a 1.6 dCi o výkonu 81 kW (110 k) se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem, respektive 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem. Není přitom bez zajímavosti, že základní motor s převodovkou CVT v hatchbacku nebo kombíku nekoupíte.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.