Tříprostorová karosérie k řadě Mégane historicky patří. Pod názvem Classic ji nabídla první generace, ve druhé si říkala prostě jen Sedan a ve třetí byla prodávána jako samostatná modelová řada Fluence. Aktuální vydání modelu nižší střední třídy se vrací k označení Mégane, jeho přídomkem je ale nově Grand Coupé.
S přezdívkou malá limuzína přišel jako první Renault Fluence. Jistě si vzpomenete na kampaň, kde si byznysmen splete francouzský model se svým luxusním modelem některé z německých značek a po usednutí na zadní sedadla zahlásí „Do klubu, Alfréde.“ Tak něco podobného by se mohlo stát i v případě nového Méganu Grand Coupé. Popravdě, Fluence nikdy nebyl vrcholem elegance, nabídl ale moře prostoru za přijatelnou cenu. To Mégane je trochu jiná káva. Stačí se podívat na linii střechy nebo tvarování zadní části. Tady určitě nejde o nějaké násilné roubování. Předpokladem povedeného designu je rovněž lehce avantgardní přední část, doplněná již známými světlomety vzadu. Punc luxusu dodává prosklená střecha.
Základem vozu je platforma CMF C/D, známá i z hatchbacku a kombíku. Sedanu s délkou 4,63 metru a rozvorem o hodnotě 2,71 metru přinesla největší prostor na zadních sedadlech v segmentu a kufr o objemu 508 litrů. Přístup do něj je usnadněn bezdotykovým ovládáním víka. Kabina je stejná jako u sourozenců, nabídne tak multimediální systém R-Link 2 se sedmi- nebo 8,7palcovou obrazovkou, volič Multi-sense nebo barevný head-up displej. Chybět nebude zástup elektronických asistentů, mezi které patří nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek či parkovací asistent.
Novinka se bude vyrábět v turecké Burse a do prodeje se dostane ve více než dvaceti zemích. Mezi ně patří mimo jiné i Česká republika (kde bude dostupná od prosince), Maďarsko, Polsko, Itálie, Ukrajina, Rumunsko, Austrálie, Egypt, Tunisko nebo Saudská Arábie. Tomu byla také přizpůsobena nabídka pohonných jednotek. Základem bude šestnáctistovka SCe o výkonu 85 kW (116 k) s pětistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou. Následuje 1.2 TCe o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z turbodieselů nabídne Renault 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) se šestistupňovým manuálem a 1.6 dCi o výkonu 81 kW (110 k) se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem, respektive 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem. Není přitom bez zajímavosti, že základní motor s převodovkou CVT v hatchbacku nebo kombíku nekoupíte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.