Jak myslíte, že dopadne souboj nového BMW M2 a Fordu Mustang s pětilitrovým osmiválcem? Má vůbec německá novinka šanci, nebo skončí v prachu daleko za Američanem?
Odpovědí vám bude přiložené video, v němž se tahle dvojice utkala v souboji na letištní ploše. Šlo o klasický závod na jednu čtvrt míly a na startovní čáru se postavil o něco těžší Mustang s pětilitrem V8 o výkonu 415 koní a točivém momentu 530 Nm.
Proti němu stálo o něco menší a logicky lehčí BMW M2. To má pod kapotou řadový třílitrový šestiválec se dvěma turby. U něj je k dispozici výkon "pouze" 370 koní a točivý moment 500 Nm. Jak může tohle dopadnout? Oba mají pohon zadní nápravy a motor vpředu, ovšem Mustang ukáže na váze skoro o dvě stě kilo víc.
O tom, kdo zvítězil, se musíte přesvědčit sami. Můžeme jen prozradit, že ačkoliv je pětilitrový Mustang hodně silným a dynamickým autem, díky manuální převodovce měl s nováčkem BMW M2 hodně práce. To se nakonec projevilo i na výsledném čase, který rozhodně nepatří k nejhorším. Alespoň, že větší Mustang je s benzinovou "véosmičkou" oproti bavoráku levnější o skoro 300 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.