Druhá generace Porsche Panamera se představila teprve před týdnem a už tady máme první fotky, kdy se vůz prohání na veřejných silnicích. Jedná se snad o prvního majitele?
Před pár dny byla Panamera nové generace přistižena na veřejných silnicích, konkrétně ve španělské Granadě. Podle registračních značek vozu se jedná nejspíše o kousek vlastněný samotnou automobilkou. Ta zde nejspíše pořizovala nové fotografie a videa kvůli nasledující prezentaci pro zákazníky a veřejnost.
Možné je i testování vozu na okruhu, to aby byl vůz dokonale vyladěn pro závodění i běžných silnicích. Zachycená verze s modrým lakem Sapphire Blue Metallic navíc vypadá vážně hezky, což podtrhuje fakt, že se navíc jedná o silnou variantu Turbo. Ta disponuje vidlicovým osmiválcem o objemu 4 litry s výkonem 550 koní při 5750 ot./min a točivým momentem 770 Nm od 1960-4500 ot./min.
Objednávkové knihy jsou však již dnes otevřené a první vyrobené kusy nové Panamery se dostanou do garáží svých majitelů až koncem letošního podzimu. Vybírat lze z verzí Panamera 4S, 4S Diesel a Turbo, později čekejme přiostřenou variantu GTS a dynamicky střižené kombi s názvem Sport Turismo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?