Aktuální generace Volkswagenu Touareg je stále velmi dobře prodávaným SUV. Na oslavu popularity tak přichází speciální edice Touareg Executive Edition.
Ten samotná automobilka popisuje jako „výjimečný limitovaný model“, jehož zrod byl inspirován francouzskými vinnými hrozny. Už na první pohled jde poznat, že se nedíváme na jen tak obyčejného Amaroka. V základní výbavě je lak karoserie Malbec Red, 20palcová litá kola Mallory s černým povrchem, zatmavené světlomety a okna a chromové dekory v černém laku.
V kabině se ocitlo černé kožené čalounění Nappa s diamantovým prošíváním. Kabinu zdobí i prémiové dřevěné obložení, podsvícené prahové lišty nebo ambientní osvětlení. Pro komfort posádky nechybí rozměrná vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla.
Pod kapotou vozu najdeme třílitrový šestiválcový turbodiesel. Ten nabídne v základní konfiguraci 150 kW (204 k) a 450 Nm točivého momentu. Tuhle verzi si přitom VW cení na 64 925 eur (v přepočtu 1 763 000 korun). Silnější varianta disponuje 193 kW (262 k), točivým momentem 580 Nm a cenovkou 68 550 eur (1 862 300 korun).
V základu je vždy osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol 4Motion. Nová „limitovaná edice“ nebude omezena přímo počtem kusů, nýbrž délkou produkce. I tak se vlastně jedná o limitku, kterou nebude mít každý.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?