Jak je to s preferencí pilotů u Haasu? Steiner nabízí vysvětlení

Robert RoBertino Pavelka, 27. června 2016, 12:10 Google+

Romain Grosjean začal sezónu amerického týmu famózně a zajistil mu podstatný bodový přísun v této sezóně, zatímco druhý muž stáje, Esteban Gutiérrez, dvakrát odstoupil. Proto se začalo hovořit o rozdílném přístupu k oběma pilotům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Má Grosjean lepší pozici než Gutiérrez?

Má Grosjean lepší pozici než Gutiérrez? | foto: McLaren

Sdílejte článek

Austrálie a Bahrajn byly pro nováčka ve startovním poli přímo fantastickým vstupem do F1, Gene Haas začal hovořit o snaze bodovat v každém závodě a titulky hovořily o černém koni mistrovství. Rovněž se ale rojily dohady, zda s přihlédnutím k výsledkům není Romain Grosjean ze strany týmu oproti Estebanu Gutiérrezovi zvýhodňován.

Manažer týmu Günther Steiner podobné názory rozhodně odmítá. Podle jeho vysvětlení neměl Mexičan na začátku sezóny dostatek závodních zkušeností. Nadále trvá na tom, že u týmu Haas neexistuje mezi piloty jakákoli hierarchie.

img-responsive

Romain Grosjean v Bahrajnu exceloval | foto: Haas F1 Team

"Esteban ve voze F1 nezávodil celý rok - což rozhodně neprospěje - a také měl v prvních závodech docela smůlu. Po materiální stránce jsou na tom oba naši piloti stejně, mají stejný vůz, stejné vybavení - a tudíž i zcela shodné šance. Z vnějšího pohledu to tak možná vypadalo, že je Romain našim pilotem číslo 1, protože je starší a má více zkušeností. Ale uvnitř naší stáje žádné zvýhodnění není. Chceme, aby oba našil piloti dojížděli na bodovaných pozicích, to ano, ale když by to měl být jen jeden, tak je nám jedno, který z nich to bude," vysvětluje Steiner.

U týmu Haas jsou sice spokojeni s pokrokem, kterého do současné doby dosáhli, ale nadále se chtějí zaměřit především na slabiny a ještě více zvýraznit silné stránky vozu VF16. 

img-responsive

Steiner si je dobře vědom slabin týmu | foto: Haas F1 Team

"Naším nejslabším bodem je dostatečný přítlak - to je naše největší »nemoc«. S větším přítlakem všechno funguje lépe! Kromě této oblasti ale nevidím žádnou konkrétní slabinu. Máme vcelku dobře vyvážený vůz, pokud se nám povede dobře pracovat s pneumatikami - a také dobrý motor. Pokud se nám povede dostat z našeho auta maximum, pak se můžeme propracovat i na výsluní," předpovídá Steiner.

Vytisknout

Diskuze: Jak je to s preferencí pilotů u Haasu? Steiner nabízí vysvětlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jenson Button stále vidí v bezpečnosti F1 rezervy

Button: Potřebujeme správné okruhy pro závodění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud