Lamborghini Miura letos slaví padesáté narozeniny a vedle mnoha srazů a akcí přímo v sídle italské automobilky vznikne na počest jedné z legend automobilového průmyslu také speciální verze kupé Aventador. Ta nese příznačný název Miura Hommage a určená bude jen padesátí zájemcům.
Předchůdce všech dnešních býků s vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou přišel přesně před padesáti lety jako teprve třetí sériový automobil Lamborghini. Miura také pomohla etablovat italského výrobce mezi přední specialisty na supersporty, takže není divu, že kolem každého kulatého výročí je hodně rozruchu. Před deseti lety se ukázal koncept moderní Miury, letos tedy Lamborghini zvolilo poněkud levnější formu prezentace.
Za stavbou Aventadoru Miura Hommage stojí individualizační program Ad Personam, přičemž už na první pohled musí upoutat zbarvení vozu. Jiný odstín má totiž spodní část karosérie a jiný její zbytek, tak jako u předlohy. Volit bude možné z celkem šesti různých odstínů, mezi nimiž nechybí červená Rosso Arancio Miura, zelená Verde Scandal a modrá Blu Tahiti. 20palcová kola vpředu a 21palcová kola vzadu mají matně stříbrnou nebo matně zlatou barvu. V oblasti prahů a za bočním sklem nechybí specifické logo celé edice.
Kabina je dostupná ve schématech Nero Ade (černá) nebo Terra Emilia (hnědá). V obou případech nechybí čalounění kůží, kontrastní prošívání, loga na opěradlech sedadel (ve zlaté nebo stříbrné) a karbonové obložení. 6.5litrový dvanáctiválec pod kapotou produkuje 700 koní a 690 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km za 2,9 sekundy a maximální rychlosti 350 km/h. Tady se změny oproti sérii neudály. I tak ale bude vyrobeno jen padesát Aventadorů Miura Hommage, sběratelská hodnota je tedy již dnes zaručena.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?