Zvěsti se stávají skutečností, legendární Dodge Viper se v roce 2017 definitivně stáhne z prodeje. Jeho konec se ale pořádně oslaví. Jak?
Ačkoliv příští rok bude Viper slavit 25 let existence, i přes to bude muset zmizet z nabídky výrobce. Důvodem je fakt, že díky zástavbě karoserie do něj nejdou nainstalovat hlavové airbagy. Tento prvek je přitom dosti podstatný a bez něj není vůz dostatečně bezpečný.
Jeho konec však výrobce oslaví hned pěti limitovanými edicemi. Každá odkáže na určitý milník v historii modelu a bude vyrobena v dost nízkém počtu kusů. První edicí je Dodge Viper 1:28 Edition ACR, jenž odkazuje na rekordní čas zajetý na okruhu Laguna Seca.
Ten měl hodnotu 1:28,65 minuty a jedná se zároveň o nástupce Viperu 1:33 Edition ACR z roku 2010. U první edice počítejme s výrazným vzhledem, který nabídne loga 1:28 Edition, aerodynamický paket Extreme Aero a karbon-keramické brzdy. Celkově se jej má vyrobit 28 kusů.
Druhou edicí je Viper GTS-R Commemorative Edition ACR. Bude bílý s modrými pruhy a svým vzhledem odkazuje na okruhový Viper GTS-R GT2 Championship Edition z roku 1998. V základu najdeme karosářský paket Extreme Aero nebo Extreme Carbon. V základní výbavě se ocitnou karbon-keramické brzdy, červené bezpečnostní pásy a polepy Stryker. Podstatným prvkem je plachta vozu, na níž bude umístěno jméno vlastníka. Výrobce počítá s tím, že tahle edice se vyrobí v počtu rovných sto kusů.
Dalším kouskem do sbírky je Viper VooDoo II Edition ACR, který odkazuje na Viper VooDoo z roku 2010. U něj počítejme s výrobou 31 kusů. Vedle něj stojí zelený Viper Snakeskin Edition GTC. Ten nejde přehlédnout díky zelenému laku Snakeskin, přičemž vůz odkazuje na stejnojmený Viper z roku 2010.
Poslední specialitou je Viper Dealer Edition ACR. Jeho podobu na snímku sice nenajdeme, ale již dnes se ví, že ho budou prodávat jen dvě dealerství - Tomball Dodge v Texasu a Roanoke Dodge ve státě Illinois v USA. Vůz dostane bílý lak karoserie s modrým širokým a červeným tenčím pruhem. Výroba se zastaví na počtu 33 kusů.
U všech výše uvedených verzí Viperu se pod kapotou bude nacházet 8,4litrový desetiválec s výkonem 654 koní a točivým momentem 814 Nm. Ten jde výhradně na zadní nápravu skrze manuální převodovku se šesti stupni.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?