Jako každý rok se v hlavně v létě vydává spousta Čechů na rodinnou dovolenou k moři. Především ti, kteří budou cestovat svým vlastním (nebo vypůjčeným) osobním vozidlem po Evropě, musí počítat s přetížením některých hlavních tahů.
To je způsobeno několika důvody, jako jsou například nedostatečná kapacita komunikace, dočasná dopravní omezení nebo případné hraniční kontroly, související s aktuálním tématem migrujících uprchlíků.
I z tohoto důvodu vám přinášíme podrobné info o tom, kde můžete při svých cestách do zahraničí čekat největší dopravní zácpy. Pod každým názvem města jsou uvedeny úseky silnic či dálnic, kde s největší pravděpodobností na nějaký čas uvíznete. Informace se pak týkají především časového úseku pátek až neděle.
NizozemíA1 GÜG Bentheim/D - Amsterdam, A4 Amsterdam - Den Haag - Rotterdam, A7 GÜG Bunde/D - Groningen - Amsterdam, A12 GÜG Emmerich/D - Utrecht - Den Haag a A67 GÜG Venlo/D - Eindhoven - GÜG Ersel/B.
BelgieA1 Antwerpen - Brüssel, A3 GÜG Eynatten-Aachen/D - Lüttich - Brüssel, A10 Brüssel - Oostende, A14 Antwerpen - Gent - Kortrijk a A21 GÜG Ersel/NL - Antwerpen.
RakouskoA1 Salzburg - Wien, A4 Wien - Nickelsdorf, A10 Salzburg - Villach, A12 Kufstein - Innsbruck, A13 Innsbruck – Brenner, A23 Wien a B179 Füssen - Reutte - Nassereith.
ŠvýcarskoA2 Gotthardtunnel, A13 San Bernardino, A1 St. Gallen - Zürich – Bern, A3 Basel - Zürich - Chur.
ItálieA22 Brenner - Modena, A23 Villach - Udine, A4 Brescia - Verona - Venedig – Triest - Dragonja, A7 Milano - Janov, A9 Chiasso – Milano a město Milano.
FrancieA36 / A39 / A7 Mühlhausen - Dole - Lyon - Orange, A9 Orange - Nimes - Montpellier – španělská hranice, A8 na Côte d`Azur z Monaka do Aix-en-Provence a A6 z Dijonu do Lyonu u tunelu "Fourviere“.
ChorvatskoA2 Macelj – Zagreb, A3 obchvat Zagrebu, A1 mýtná brána Zagreb-Lučko - Karlovac, A1 tunely před Zadarem, most na ostrov Krk a hraniční přechody Rupa, Dragonja, Macelj a Letenye.
SlovinskoA2 Karawankentunnel - Ljubljana – Zagreb, A1 Ljubljana – Koper a cesta od rakouské hranice přes Maribor, Pruj a Macelj.
MaďarskoA1 Wien/Nickelsdorf – Budapest, M0 obchvat Budapešti a M7 Budapest - Balaton.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?