Alfa Romeo má ambiciozní plány do budoucna. Chce totiž vytvořit vůz, jenž bude konkurencí pro BMW řady 5.
Větší bratr Giulie má dostat identickou podvozkovou platformu jako Giulia a pod jeho kapotou najdeme výhradně silnější pohonné jednotky. Pokud tedy půjde vše podle plánu, zatím nepojmenovaný model od Alfy dorazí s 2,2litrovým dieselem a s benzinovým dvoulitrem.
Vzhledem k větším rozměrům a hmotnosti pak není vyloučeno, že motory dostanou mírné navýšení výkonu. Vrcholem se má stát varianta Quadrifoglio Verde, jenž by měla nabídnout 2,9litrový přeplňovaný šestiválec se zatím nespecifikovaným výkonem. U Giulie činí 510 koní, takže je otázkou, zda to bude stačit na jejího většího sourozence.
U velké části verzí dostanou zákazníci pouze osmistupňový automat, až některá provedení budou dostupná standardně se šestistupňovým manuálem. Do nabídky dorazí verze s pohonem zadních kol, o něco později dorazí i čtyřkolka.
Společně s premiérou velké Alfy se čeká taktéž příchod plug-in hybridního provedení. To by se mělo stát už v roce 2018, takže to je znamení, kdy se vlastně nejspíše dočkáme další modelové novinky, která by měla zatopit pod kotlem pětkovému BMW.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?