Alfa Romeo má ambiciozní plány do budoucna. Chce totiž vytvořit vůz, jenž bude konkurencí pro BMW řady 5.
Větší bratr Giulie má dostat identickou podvozkovou platformu jako Giulia a pod jeho kapotou najdeme výhradně silnější pohonné jednotky. Pokud tedy půjde vše podle plánu, zatím nepojmenovaný model od Alfy dorazí s 2,2litrovým dieselem a s benzinovým dvoulitrem.
Vzhledem k větším rozměrům a hmotnosti pak není vyloučeno, že motory dostanou mírné navýšení výkonu. Vrcholem se má stát varianta Quadrifoglio Verde, jenž by měla nabídnout 2,9litrový přeplňovaný šestiválec se zatím nespecifikovaným výkonem. U Giulie činí 510 koní, takže je otázkou, zda to bude stačit na jejího většího sourozence.
U velké části verzí dostanou zákazníci pouze osmistupňový automat, až některá provedení budou dostupná standardně se šestistupňovým manuálem. Do nabídky dorazí verze s pohonem zadních kol, o něco později dorazí i čtyřkolka.
Společně s premiérou velké Alfy se čeká taktéž příchod plug-in hybridního provedení. To by se mělo stát už v roce 2018, takže to je znamení, kdy se vlastně nejspíše dočkáme další modelové novinky, která by měla zatopit pod kotlem pětkovému BMW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.