Alfa Romeo má ambiciozní plány do budoucna. Chce totiž vytvořit vůz, jenž bude konkurencí pro BMW řady 5.
Větší bratr Giulie má dostat identickou podvozkovou platformu jako Giulia a pod jeho kapotou najdeme výhradně silnější pohonné jednotky. Pokud tedy půjde vše podle plánu, zatím nepojmenovaný model od Alfy dorazí s 2,2litrovým dieselem a s benzinovým dvoulitrem.
Vzhledem k větším rozměrům a hmotnosti pak není vyloučeno, že motory dostanou mírné navýšení výkonu. Vrcholem se má stát varianta Quadrifoglio Verde, jenž by měla nabídnout 2,9litrový přeplňovaný šestiválec se zatím nespecifikovaným výkonem. U Giulie činí 510 koní, takže je otázkou, zda to bude stačit na jejího většího sourozence.
U velké části verzí dostanou zákazníci pouze osmistupňový automat, až některá provedení budou dostupná standardně se šestistupňovým manuálem. Do nabídky dorazí verze s pohonem zadních kol, o něco později dorazí i čtyřkolka.
Společně s premiérou velké Alfy se čeká taktéž příchod plug-in hybridního provedení. To by se mělo stát už v roce 2018, takže to je znamení, kdy se vlastně nejspíše dočkáme další modelové novinky, která by měla zatopit pod kotlem pětkovému BMW.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?