Slavný jezdec Mark Higgins před pár dny překonal svůj vlastní rekord. Ten původně zajel na jednom z nejnebezpečnějších okruhů světa.
K jeho prolomení mu pomohlo speciálně upravené Subaru WRX STI aktuální generace a závod Tourist Trophy na britském ostrově Isle of Man tak má nového pomyslného krále. Jízda na tomto podniku je totiž jednou z nejnebezpečnějších závodů na světě a počet úmrtí zde za celou historii není malý.
Mark Higgins zde jel s upraveným Subaru WRX STI. To díky několika úpravám nabízelo výkon 500 koní a Higgins s ním chtěl prolomit starý rekord s průměrem 117,51 mil/h, což se mu i nakonec povedlo. Na úseku dlouhém 60,3 km dosáhl průměrné rychlosti 204,42 km/h, což znamenalo zajetý čas 17:49.75 min.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.