Mercedes třídy E přichází s karosérií kombi, do kufru se vejde europaleta

ar6, 6. června 2016, 19:53 Google+

S výrobou kombíků má Mercedes bohaté zkušenosti. První model s tímto typem karosérie Němci představili již před padesáti lety a od té doby jsou rodinně orientované vozy nedílnou součástí jejich nabídky. Zatím posledním praktickým přírůstkem je třída E Kombi, navazující na hned několik úspěšných předchůdců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Praktičtější varianta třídy E svým designem rozhodně nezklame.

Praktičtější varianta třídy E svým designem rozhodně nezklame. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Zatím ani v jedné generaci třídy E nechyběl model s karosérií kombi, známý různě po světě jako Estate, Wagon, Combi nebo T-Model. Zákazníci si praktickou variantu sedanu vyšší střední třídy oblíbili pro obrovský kufr, hodně místa na zadních sedadlech a vysokou úroveň variability. A přesně s těmito atributy přichází na trh v pořadí již páté vydání praktické třídy E. Největším lákadlem vozu je zavazadlový prostor o objemu 670 litrů, respektive 1820 litrů ve chvíli, kdy dojde ke sklopení zadních sedadel, dělených v poměru 40:20:40. Opěradla zadních sedadel je navíc možné polohovat v rozsahu deseti stupňů, kufr tak lze operativně zvětšit o dalších 30 litrů bez nutnosti cestování ve dvou. Mezi podběhy, tedy v nejužším místě, je dostupná šířka 1100 milimetrů. Velikost zavazadelníku dokazuje i fakt, že do něj bez problémů naložíte europaletu. Od konce roku se v příplatkové výbavě objeví dvě přídavné sedačky, které budou v kufru využívané především dětmi.

Aby se zavazadla volně nepohybovala po interiéru, nabízí Mercedes ochranou síť a samozřejmě také krycí roletku. Ta také ochrání zavazadla před zraky nenechavců. Pro nadšené organizátory má trojcípá hvězda v nabídce balíček s oddělujícími příčkami a dalšími chytrými úchytnými řešeními. Víko kufru otevírají elektromotorky, za příplatek je možné dostat handsfree ovládání, kde pro otevření stačí pouze kopnout pod nárazník. Součástí standardní výbavy, ulehčující manipulaci s nákladem i následnou jízdu s ním, je zadní vzduchové odpružení. To zajišťuje rovnou polohu auta i ve chvíli, kdy je plně využívána nosnost 745 kilogramů nebo tažná kapacita až 2100 kilogramů. V zadním nárazníku proto nechybí tažné zařízení, které je možné přetvořit na nosič až čtyř kol.

Po B-sloupek je kombi designově shodné s výchozím sedanem. Nová je nicméně celá zadní část se LED diodovými světlomety, které spojuje chromovaná lišta, nebo střešní spoilerem. Elegantní profil sedanu mohutnější zadní částí nikterak neutrpěl, čemuž jistě pomáhá výrazná linie kolem klik dveří. Vůbec poprvé v historii modelu budou součástí standardní výbavy střešní ližiny ve stříbrné barvě. Palubní deska může být volitelně složená ze dvou 12,3palcových displejů pod jedním krytem, standardem ale pořád zůstávají analogové budíky. Infotainment lze ovládat prostřednictvím touchpadu nebo hlasu, dotykové jsou rovněž ovládací prvky na volantu vozu. Prvotřídní luxus a komfort na palubě dotváří dřevěné dekory, kožené čalounění, ambientní osvětlení v 64 barvách nebo vyhřívání sedadel a loketních opěrek, včetně těch ve dveřích vozu. Úpravy konstrukce zajišťují, že do interiéru proniká minimum hluku i vibrací. Pro zadní sedadla je potom připraven zábavní systém.

Na začátku prodeje se třída E Kombi objeví ve třech verzích. Nejslabší bude E 200 se zážehovým čtyřválcem o výkonu 184 koní s točivým momentem 300 Nm. Stejný motor dostane též varianta E 250 o výkonu 211 koní s točivým momentem 350 Nm. Na naftu bude jezdit E 220 d se čtyřválcem o výkonu 194 koní s točivým momentem 400 Nm. V posledním čtvrtletí letošního roku přijdou do prodeje varianty E 400 4Matic o výkonu 333 koní, E 200 d o výkonu 150 koní a E 350 d o výkonu 258 koní. Všechny motory mají standardně devítistupňový automat.

Technické údaje

  E 200 E 250 E 400 4Matic AMG E 43 E 200 d E 220 d E 350 d
Výkon: 184 k 211 k 333 k 401 k 150 k 194 k 258 k
Toč. mom.: 300 Nm 350 Nm 480 Nm 520 Nm 360 Nm 400 Nm 620 Nm
Převod.: 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT
Zrychlení: 8,1 s 7,2 s NA 4,7 s NA 7,7 s 6,2 s
Max. rychl.: 231 km/h 243 km/h 250 km/h 250 km/h NA 235 km/h 250 km/h
Spotřeba 6,2 l/100 km 6,2 l/100 km 7,9 l/100 km 8,4 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 5,4 l/100 km

Vrcholem celé nabídky bude sportovně laděný Mercedes-AMG E 43 4Matic s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 401 koní s točivým momentem 520 Nm, které bude na všechna kola (distribuce točivého momentu v poměru 31:69) přenášet devítistupňový automat 9G-Tronic se zkrácenými drahami řazení. Mimo něj bude mít sportovní provedení vzduchové odpružení se čtyřprvkovou nápravou vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Tlumiče lze nastavit do režimů Comfort, Sport a Sport Plus, volit půjde také mezi pěti režimy jízdy prostřednictvím systému Dynamic Select. Řízení reaguje na aktuální rychlost, zatímco ventilované kotoučové brzdy s průměrem 360 milimetrů fungují dokonale za každých podmínek. Vzhledově provedení AMG poznáte podle 19palcových kol (za příplatek jsou dostupné o palec větší ráfky), výraznějších nasávacích otvorů, střešního spoileru a difuzoru se dvěma koncovkami výfuku. Interiéru dominují černé čalounění sportovního volantu a anatomických sedadel prošívané červenou nití. Zatímco volant má kůži Nappa, sedačka standardně kombinují kůži s mikrovláknem. Celek doplňují hliníkové pedály nebo unikátní grafika přístrojového panelu. Za příplatek pak nabízí Mercedes skořepiny a karbonové dekory v interiéru.

Stejně jako sedan přijíždí kombi s celou plejádou bezpečnostních a asistenčních systémů poslední generace. Do první kategorie spadají standardní brzdový asistent a volitelné poloautonomní řízení Drive Pilot, do té druhé potom automatické vyparkování vozu z těžko dostupných prostor, ovládané prostřednictvím chytrého telefonu. Prodej vozu, mimo jiné i ve verzích Exclusive Line, Avantgarde a AMG Line, začne v červenci letošního roku, do showroomů se auta fyzicky dostanou v říjnu. Mercedes-AMG E 43 bude možné objednávat od září, do showroomů zamíří v prosinci.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes třídy E přichází s karosérií kombi, do kufru se vejde europaleta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Toyota FT-1 Sports Coupe - Jedná se o podobu nové Supry?

Toyota si nechala registrovat název Supra. Čeká nás návrat legendy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud