Na světové trhy se pomalu ale jistě blíží nová generace kombíku třídy E. Ta doplní sedan, který byl představen na posledním ročníku autosalonu v Detroitu a dnes vám přinášíme jeho první oficiální snímky.
Včera je zveřejnila sama automobilka, ovšem záď je zatím zahalena tajemstvím. V mořském vlnobití je k vidění jen přední část, která je dokonalou kopií sedanu Éčka. Další náznaky prozrazují, že u vozu došlo k výraznějšímu sklonu zadního okna.
Zajímavostí je také to, že nástupce nedostane větší zavazadelník, než jeho současná verze. Podle vedení značky bychom se měli dočkat menší hodnoty než je stávajících 1 950 litrů při sklopení zadních sedadel. Ve standardní konfiguraci se naopak navýší objem kufru, o kolik přesně však Mercedes neřekl.
V kabině se dočkáme u vyšších stupňů výbavy dvou rozměrných digitálních displejů a chybět nebude ani systém Park Pilot. Ten umožní po vzoru nového BMW řady 7 parkování skrze mobilní aplikaci (bavorák to umí skrze klíček).
Pod kapotou se objeví standardní motorizace, které najdeme u sedanu, takže počítejme se čtyřválci a šestiválci. Časem dojde i na plug-in hybridní verzi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?