Rumunská automobilka Dacia si na českém trhu vede velmi dobře. To samé platí i o domácím trhu v Rumunsku, kde se nově výrobce rozhodl ukázat asi nejluxusnější sériovou Dacii Logan. V čem je tak výjimečná a dočkáme se jí u nás v ČR?
Právě na domácím trhu uvedla Dacie novou úroveň výbavy Prestige. Ta je dostupná pro modely Logan, Logan MCV a Sandero a v jejím základu najdeme 15palcová litá kol v odstínu Dark Metal, který je mimochodem použit i pro kryty elektricky ovládaných zpětných zrcátek se směrovkami.
To ale není vše. V základu lze dále počítat s automatickou klimatizací, tempomatem, elektrickým ovládáním oken vpředu i vzadu či paketem Media Nav. V něm je pro změnu obsažen sedmipalcový dotykový displej, port na USB, rozhrání Bluetooth a navigace.
Až doposud tuhle výbavu Dacia dodávala k vozům, u nichž je přítomna manuální převodovka. Ode dneška je ale vše jinak a rumunští zákazníci mohou sáhnout po verzi Prestige s robotizovanou převodovkou Easy-R. Robotizovaný manuál lze pak spárovat proč s motory 0,9 TCe a 1,5 dCi o výkonu 90 koní.
A jak je to s uvedením na český trh? Zatím se výrobce nevyjádřil, zda ji začne v ČR nabízet. Provedení Logan Prestige 1,5 dCi totiž stojí 12 650 eur, což je v přepočtu na naší měnu 340 tisíc korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?