Poslední roky se objevovaly spekulace, které naznačovaly, že se možná oživí osmičková řada od BMW. Díky nové události ze strany výrobce je nyní jasné, že k oživení dojde.
Značka totiž před pár dny podala žádost na patentový úřad, kde se ukazuje, že se bude vyrábět v celé řadě variant. Podle pořízeného snímku tak máme počítat s verzemi BMW 825, 830, 835, 845, 850 a 860. Na absolutním vrcholu stojí verze M850 a M8.
Právě u verze M8 se pod kapotou objeví 4,4litrová twin-turbo jednotka s výkonem minimálně 600 koní. Slabší verze M850 by naopak měla nabídnout nejspíše čtyřikrát přeplňovaný naftový šestiválec. Jeho výkon by mohl přeáhnout 400 koní a 760 Nm točivého momentu.
Co se týče zpráv o dalších verzích, ty nic přímého nebo reálného neříkají. Vrchol sportovních modelů od značky BMW by mohlo dostat opět dvojici dveří, ale je dost možné, že dojde i na verzi 8 Gran Coupe. Ta by totiž nabídla hned dva páry dveří, více luxusu, výbavy a lehce by narostla do délky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.