Poslední roky se objevovaly spekulace, které naznačovaly, že se možná oživí osmičková řada od BMW. Díky nové události ze strany výrobce je nyní jasné, že k oživení dojde.
Značka totiž před pár dny podala žádost na patentový úřad, kde se ukazuje, že se bude vyrábět v celé řadě variant. Podle pořízeného snímku tak máme počítat s verzemi BMW 825, 830, 835, 845, 850 a 860. Na absolutním vrcholu stojí verze M850 a M8.
Právě u verze M8 se pod kapotou objeví 4,4litrová twin-turbo jednotka s výkonem minimálně 600 koní. Slabší verze M850 by naopak měla nabídnout nejspíše čtyřikrát přeplňovaný naftový šestiválec. Jeho výkon by mohl přeáhnout 400 koní a 760 Nm točivého momentu.
Co se týče zpráv o dalších verzích, ty nic přímého nebo reálného neříkají. Vrchol sportovních modelů od značky BMW by mohlo dostat opět dvojici dveří, ale je dost možné, že dojde i na verzi 8 Gran Coupe. Ta by totiž nabídla hned dva páry dveří, více luxusu, výbavy a lehce by narostla do délky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?