Mercedes-Benz třídy G se vrací ke kořenům, verzi Professional nevadí ani těžká dřina

ar6, 1. června 2016, 13:28 Google+

Mercedes třídy G měl premiéru již v roce 1979, kdy se jednalo o off-road s minimem výbavy a maximálními terénními schopnostmi. V průběhu let sice umění projet jakýmkoliv terénem nezmizelo, postupně ale přibývala komfortní výbava a s tím narůstal i strach majitelů o vůz v těžkém terénu. Trojcípá hvězda naštěstí stále myslí i na ty, kteří potřebují především dříče, a tak přichází s modelem G 350 d Professional.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz G 350 d Professional se vrací ke kořenům tohoto off-roadu.

Mercedes-Benz G 350 d Professional se vrací ke kořenům tohoto off-roadu. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Verze Professional rozhodně není v nabídce třídy G žádným nováčkem. Jeho vlastnosti v průběhu let ocenila nejedna specializovaná firma, lesník nebo těžař. Zkrátka každý, kdo někdy potřeboval stoprocentní terénní výkon, ale nechce vůz prošpikovaný nejmodernějšími multimediálními systémy a elektronikou. K takovému využití vybízí také žebřinový rám, permanentní pohon všech kol nebo trojice elektricky uzamykatelných diferenciálů.

Odlišení pracovní verze od té silniční (dá-li se to tak vůbec nazvat) obstarávají matně černá maska chladiče, černá šestnáctipalcová litá kola nebo světlá výška 245 milimetrů. To je o 10 milimetrů více než u běžného modelu. Potěší také přední nájezdový úhel 36 stupňů, zadní nájezdový úhel 39 stupňů, přejezdový úhel 24 stupňů nebo brodivost až 600 milimetrů. A protože je Professional víceméně pracovním nástrojem, disponuje nosností 592 kilogramů a tažnou silnou 3200 kilogramů.

Dát off-road do pohybu má třílitrový vznětový šestiválec, v hantýrce Mercedesu značený jako 350 d, o výkonu 245 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 600 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min. O stálém pohonu všech kol již byla řeč, transfer výkonu má na starosti automat 7G-Tronic Plus. Ten uděluje vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy, maximální rychlost je ale jen 160 km/h. Průměrná spotřeba má hodnotu 9,9 l/100 km.

V úvodu byla řeč o tom, že G Professional je přece jen spartánštější než klasické „géčko.“ To platí pořád, ačkoliv jeho nové vydání už nevychází z řady W461, ale právě z té pohodlnější s označením W463. To má za následek více komfortní výbavy, včetně elektricky stavitelného multifunkčního volantu nebo sedaček s částečným elektrickým nastavováním. Jejich potah ale i nadále obstarává odolná látka, koberečky jsou vyrobeny z gumy a podlaha v kufru má protiskluzovou úpravu.

Mezi příplatky nechybí ocelový nárazník s přípravou pro naviják nebo boční nášlapy a zadní žebřík pro snadnější přístup ke střešnímu nosiči ve formě ohrádky. Ten je součástí balíčku Professional Off-Road, stejně jako ochranná mřížka pro bi-xenonová světla a blinkry, zatmavená okna, dřevěná podlaha zavazadlového prostoru nebo příprava pro hands-free. Paket Load Protection pro změnu dbá na bezpečnost nákladu prostřednictvím bezpečnostní sítě nebo dalších prvků v zavazadlovém prostoru. G 350 d Professional bude dostupný ve dvou nemetalických a jedenácti metalických barvách, cena je 79 968 eur (cca 2 161 000 korun). Prodej začíná dnes, do showroomů vůz dorazí v září.

Lehkých úprav se dočkala též více osobní třída G, do jejíhož interiéru byla implementována poslední generace multimediálního systému Comand Online s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, online informacemi o dopravě a konektivitou s chytrými telefony, micro-USB nebo iPody. Modely G 500 a AMG mají volitelně (avšak bez příplatku) antracitové dekorační obložení interiéru, šestnáctipalcová litá kola mohou být nově zbarvena do matné černě a na střeše se může objevit střešní nosič ve formě ohrádky. Prodej inovovaného provedení začne v září za ceny od 90 636,35 eur (cca 2 449 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz třídy G se vrací ke kořenům, verzi Professional nevadí ani těžká dřina

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW řady 3 Gran Turismo má po faceliftu nové motory, design zůstal skoro stejný.

BMW 3 Gran Turismo má po faceliftu, změny hledejte hlavně v útrobách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud