Podle šéfa sportovního oddělení značky Hyundai, Alberta Biermanna, se chystaný ostrý Hyundai i30 N představí ve dvou variantách. My vám přinášíme podobnosti o každé z nich a nejen to.
Standardní provedení ponese klasické písmenko N, kdežto druhá silnější verze nabídne paket Performance Pack. Tak či tak, jistotou je to, že pod kapotou najdemepřeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec se zatím neoficiálně potvrzeným výkonem okolo 260 koní.
Zpočátku uvedení na trh přitom bude k dispozici pouze šestistupňový manuál, až rok po premiéře na příštím autosalonu ve Frankfurtu se do nabídky dostane sportovně naladěný automat. Zběsilejší verze i30 N Performance má navíc disponovat agresivnějším body kitem a lépe znějící koncovkou výfuku.
Společně s tím je potvrzeno, že obě verze dostanou přepracované řízení, tužší zavěšení motoru, dynamičtěji naladěné převodovky a údajně budou obě varianty disponovat elektronickým samosvorným diferenciálem na přední nápravě.
Vedení značky se vyjádřilo i k cenové politice. Nejsportovnější i30 N bude podstatně dražší než obyčejná verze. Oproti konkurenci se však má stále jednat o solidní cenovou hladinu, takže je dost možné, že konkurenci chce Hyundai převálcovat na všech frontách.
Zajímavostí na konec pak je zpráva, že sportovních derivátů se mají dočkat taktéž modely luxusní odnože Hyundaie s logem Genesis. U nich označení N nečekejme, na druhou stranu zde budou mnohem vyšší výkony.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.