Podle šéfa sportovního oddělení značky Hyundai, Alberta Biermanna, se chystaný ostrý Hyundai i30 N představí ve dvou variantách. My vám přinášíme podobnosti o každé z nich a nejen to.
Standardní provedení ponese klasické písmenko N, kdežto druhá silnější verze nabídne paket Performance Pack. Tak či tak, jistotou je to, že pod kapotou najdemepřeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec se zatím neoficiálně potvrzeným výkonem okolo 260 koní.
Zpočátku uvedení na trh přitom bude k dispozici pouze šestistupňový manuál, až rok po premiéře na příštím autosalonu ve Frankfurtu se do nabídky dostane sportovně naladěný automat. Zběsilejší verze i30 N Performance má navíc disponovat agresivnějším body kitem a lépe znějící koncovkou výfuku.
Společně s tím je potvrzeno, že obě verze dostanou přepracované řízení, tužší zavěšení motoru, dynamičtěji naladěné převodovky a údajně budou obě varianty disponovat elektronickým samosvorným diferenciálem na přední nápravě.
Vedení značky se vyjádřilo i k cenové politice. Nejsportovnější i30 N bude podstatně dražší než obyčejná verze. Oproti konkurenci se však má stále jednat o solidní cenovou hladinu, takže je dost možné, že konkurenci chce Hyundai převálcovat na všech frontách.
Zajímavostí na konec pak je zpráva, že sportovních derivátů se mají dočkat taktéž modely luxusní odnože Hyundaie s logem Genesis. U nich označení N nečekejme, na druhou stranu zde budou mnohem vyšší výkony.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?