Italská automobilka Mazzanti možná není tak známá jako Ferrari, Lamborghini nebo Pagani, rozhodně se ale mezi tyto giganty může bez ostychu zařadit, o čemž nám dává svědectví její nejnovější výtvor.
Automobilka Mazzanti začínala stavbou velkých vozů gran turismo s jedinečným retro designem. Se svým třetím vozem, Evantrou, se ale Mazzanti rozhodla zabrousit do vod supersportů. Původní Evantra byla představena v roce 2013. Tehdy disponovala uprostřed uloženým sedmilitrovým vidlicovým osmiválcem s výkonem 701 koní. Ten jí dovoloval zrychlit z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny a maximální rychlost Evantry činila 350 km/h.
Tyto hodnoty se zdají jako opravdu působivě. V Mazzanti si ovšem řekli, že to stále není ono a na další tři roky se zavřeli do dílen.
Dnes, po třech letech, byla oficiálně představena nová verze Evantry s přídomkem Millecavalli. Tato italská zběsilost pod svou agresivní karoserií ukrývá o něco málo větší a o mnoho silnější agregát. Jedná se o 7,2 litrovou „vé osmičku“, kterou zkonstruovala samotná automobilka Mazzanti, s přeplňováním a výkonem 1 000 koňských sil.
Verze Millecavalli přináší také větší, karbon-keramické brzdy z dílny italského Bremba, sportovní kola z lehkých slitin od společnosti OZ Racing a lepkavé pneumatiky Trofeo R od Pirelli. Upravena byla rovněž aerodynamická stránka vozu. Ta využívá technologii, známou ze závodních monopostů formule 1. Ta využívá teplý vzduch, proudící z motorové části. Ten je nasměrován na zadní spoiler a následně zvyšuje přítlak na zadní nápravě.
Evantra Millecavalli bude oficiálně představena již osmého června, během turínského autosalonu. Společnost Mazzanti oznámila, že na svět přijde pouze pětadvacet kusů. Máte-li o tuto italskou brutalitu zájem, není na co čekat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.