BMW slaví 30. let od uvedení první M3ky na světové trhy. K té příležitosti tak vypustila do světa první fotky nové edice Edice 30 Years pro model M3 aktuální generace.
Nová edice dorazí v létě v limitovaném počtu 500 kusů a podle čeho jí bezpečně poznáme? Tak například karoserie vozu dostane metalický lak Macao Blue. Ten byl přitom u první generace M3 nabízen jen jako příplatkov položka. Případně si bude moci majitel zakoupit exemplář se stříbrnou metalízou.
Omezená edice této M3 je taktéž vybavena paketem Competition. To znamená, že pod kapotou pracuje upravený motor s o 19 koní větším výkonem. Celkově tak vůz nabídne 450 koní, které směřují na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek pak lze zvolit sedmistupňový dvouspojkový automat.
V základní výbavě najdeme adaptivní podvozek, technici BMW instalovali i nové pružiny, stabilizátory a tlumiče. Drobného přeladění se dočkal taktéž aktivní diferenciál na zadní nápravě a stabilizační systém.
Exteriér BMW M3 30 Jahre je zkrášlen o lesklé černé lišty bočních oken, tmavě chromované koncovky výfuku a na karoserii jsou umístěny loga edice s nápisem 30 Years M3. Co se týče kabiny, v ní najdeme sportovní sedadla, taktéž loga edice, prvotřídní kůži Merino ve dvoubarevném provedení s kontrastním prošíváním a karbon.
Tato 500 kusová edice stojí na kovaných 20" kolech z lehkých slitin se specifickým designem, který si bere odkaz na první generaci eMtrojky. Mimochodem, kola mají nazuta pneumatiky o rozměru 265/30 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu.
BMW M3 30 Jahre by měla v přepočtu na naší měnu, stát lehce přes 2,5 milionu korun. První vyrobené kusy se přitom dostanou ke svým majitelům v půlce letošního léta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.