Sedan odvozený od minulé generace Volkswagenu Polo se chvíli mihl i na našem trhu. Tříprostorovou karosérii aktuálního provedení německého vozu segmentu B však koupíte jen na vybraných trzích. Mezi ně patří například Rusko, kde se do prodeje chystá sportovněji laděná verze GT.
Na první pohled by mohl leckdo říct, že je Polo GT Sedan je nějakým polovičatým GTI. Vždyť výrazné logo v masce chladiče, 16palcová kola, sportovněji tvarované nárazníky, nástavce prahů, dvojitá koncovka výfuku nebo decentní spoiler k tomu vybízejí. Za příplatek pak bude dostupná i černá střecha. Zdatně těmto prvkům sekunduje i interiér se zploštělým volantem, hliníkovými pedály a sedadly, čalouněnými kombinací kůže a látky.
Jenže 192 koní z přeplňované osmnáctistovky TSI pod kapotou tohoto GT nebublá. V motorovém prostoru se nachází výrazně konvečnější 1.4 TSI o výkonu 125 koní, známá například i ze Škody Rapid. Poháněná jsou přední kola, a to prostřednictvím manuální šestistupňové nebo sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky. Bližší technická data Volkswagen nezveřejnil.
Cena sportovněji laděného sedanu zatím nebyla stanovena, prvních 300 zákazníků každopádně dostane verzi s bílou karosérií a černými, respektive červenými, „rychlými“ pruhy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?