Nissan GT-R Nismo nabídne ještě lepší jízdní vlastnosti, výkon se nezměnil

ar6, 27. května 2016, 14:40 Google+

Omlazený Nissan GT-R měl premiéru pár týdnů zpátky v New Yorku, vidět jsme ho ale mohli již také na české půdě. Ke standardnímu modelu poslední roky také neodmyslitelně patří ještě ultimativnější verze Nismo, jejíž omlazená podoba přijela na slavný Nürburgring.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Nissan GT-R přijíždí také v ultimativním provedení Nismo.

Omlazený Nissan GT-R přijíždí také v ultimativním provedení Nismo. | foto: Nissan

Sdílejte článek

Základní vizuální změny jsou stejné jako u standardního GT-R, to znamená masku chladiče ve tvaru písmene V a přepracovaný přední nárazník s LED diodami pro denní svícení. Nárazník jako takový je nicméně vyroben z karbonu a obsahuje také poměrně výrazný splitter, což jej dost výrazně odlišuje od dříve představeného provedení. Kapota byla vyztužena tak, že i nejvyšších rychlostech drží pevně svůj tvar. Z profilu vyniknou karbonové nástavce prahů, vzadu je pak vedle difuzoru ze stejného materiálu také velké zadní křídlo. Celkově GT-R Nismo generuje, i díky upraveným částem karosérie, vyšší přítlak než kterýkoliv jiný vůz japonské automobilky.

Ač je Nismo více ultimativním nástrojem, kabina stejně obsahuje většinu luxusního prvků běžného GT-R. Po faceliftu to tak znamená novou palubní desku, přepracovaný volant nebo lépe tvarovanou loketní opěrku, vše potažené Alcantarou. Středová konzole má nově pouze 11 tlačítek a osmipalcovou dotykovou obrazovku s většími ikonami. Ovládat ji lze rovněž pomocí otočného ovladače, umístěném na karbonovém středovém tunelu. Unikátní jsou pro Nismo skořepiny Recaro s karbonovou konstrukcí, potažené černou kůží a červenou Alcantarou.

Jestliže byly jízdní vlastnosti před modernizací takřka fenomenální, po ní by se měly ztratit jakékoliv pochybnosti. Nissan totiž pořádně vyztužil celou karosérii, díky čemuž mohl také upravit nastavitelné tlumiče Bilsterin, pružiny a stabilizátory. Oproti předchozí verzi tak novinka produkuje nejen vyšší přítlak, ale i větší úroveň přilnavosti. To se projevuje především při jízdě v zatáčkách nebo při slalomu mezi kužely. Pod kapotou pokračuje dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.8 litru, produkující 600 koní při 6800 ot./min a 652 Nm mezi 3600 - 5600 ot./min. Všechna kola i nadále pohání šestistupňový dvouspojkový automat.

Vytisknout

Diskuze: Nissan GT-R Nismo nabídne ještě lepší jízdní vlastnosti, výkon se nezměnil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Renault Clio RS16 je důkazem, že v Dieppe ještě nezapomněli dělat řidičské hatchbacky.

Renaultu Clio RS16 chybí zadní sedačky, má ale manuál a techniku z Méganu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud