Oblíbená zadolkolka z dílny Subaru prošla facelitem. Ten přináší decentní úpravy designu karoserie, nové prvky výbavy a novou techniku.
Dvojče Subaru BRZ, Toyota GT86, nedávno prošla faceliftem a ani Subaru nechce zahálet. Jemné úpravy karoserie přináší upravené, výraznější nárazníky, zadní spoiler a nová sedmnáctipalcová, kola z lehkých slitin s deseti paprsky. Výraznou proměnu prodělaly také světlomety, a to přední i zadní. Ty nyní využívají LED technologii, díky níž nabízí vyšší svítivost a tím pádem i vyšší bezpečnost během jízdy při snížené viditelnosti.
Největší úpravy zaznamenala motorová a podvozková část vozu. Pod kapotou stále nalezneme známý čtyřválcový dvoulitr. Ten ale nyní disponuje novými hlavami válců, ventily a vačkami. Přepracováno bylo i sání a celý výfukový systém.
Díky těmto úpravám dosáhlo Subaru navýšení výkonu vozu o osm koňských sil, na současnou hodnotu 208 koní, a točivý moment povyskočil z 205 Nm na hodnotu 211 Nm.
Úpravou prošel i podvozek, který nyní disponuje novými tlumiči, pružinami a silnějším stabilizátorem. Dle slov Subaru je celý podvozek nesrovnatelně tužší, k čemuž přispívá nová křížová rozpěra a zesílení podběhů.
Jste-li příznivcem pořádné sportovní jízdy, lze si přiobjednat paket Performace, který ke zmíněným úpravám přidává sportovní tlumiče Sachs, brzdový systém od italského Bremba a černá kola o průměru 17“.
V kabině nalezneme pouze jemné úpravy. Jedinou zásadní je přítomnost nového 4,2“ informačního displeje, který zobrazuje mnoho až nepotřebných informací, jako je například pozice plynového pedálu.
Facelifotvaná verze je prozatím v nabídce pouze pro americký trh, kde se do prodeje dostane v září letošního roku. Na paket Performance si ale zájemci budou muset počkat až do příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?