Tchajwanská automobilka Luxgen se až doposud zaměřovala především na velká MPV a SUV, základ její nabídky pak tvoří sedan střední třídy. Teď se výrobce, úspěšný především ve své domovině a také Číně, rozhodl zamířit o segment níže. Sedan S3 navíc vypadá docela zajímavě a dostane také elektrický pohon.
Luxgen S3 je postaven na zkrácené platformě sedanu S5, což znamená mimo jiné rozvor 2620 milimetrů a celkovou délku 4550 milimetrů. To jsou na sedan nižší střední třídy spíše průměrné hodnoty. Alespoň částečně se je tchajwanský vůz snaží vykompenzovat poměrně zajímavým designem. Přední části dominuje velká maska chladiče, opticky velmi komplikovaná světla jsou v nejvyšší výbavové linii vybavena LED diodami pro denní svícení. Robustnost vozu (na stránkách výrobce se profiluje jako cross sedan) dodávají vyšší světlá výška a tmavě lakovaná spodní část nárazníků a bočních prahů. Celkový dojem z vozu malinko kazí zavalitá zadní část s možná až příliš tuningově vypadajícími světly.
Kabina působí na první pohled docela rozpačitě. Mohutné středové konzoli už v základní výbavě dominuje devítipalcový displej multimediálního systému s možností propojení chytrého telefonu, za příplatek (nebo ve vyšších výbavách) obsahující například panoramatický pohled na okolí vozu, rozhraní Android Auto nebo navigaci. Povedlo se také „prošívání“ plastu před spolujezdcem, navozující dojem čalouněné plochy. Naopak poměrně lacině vypadá falešné karbonové obložení, zastarale potom ovládání klimatizace. Kufr v základním uspořádání pojme 470 litrů.
Pod kapotou se zatím objevuje atmosférická šestnáctistovka o výkonu 116 koní s automatem CVT, která má možnost manuálního řazení sedmi přednastavených stupňů. Příští rok je v plánu uvedení přeplňované šestnáctistovky původem od Skupiny PSA, vyloučeno není ani hybridní provedení. Vedle standardní spalovací verze existuje jako koncept také provedení s elektromotorem o výkonu 204 koní, jehož baterie s kapacitou 33 kWh stačí na dojezd 250 kilometrů. S rychlonabíječkou přitom doplnění 80 procent kapacity akumulátoru zabere pouze 40 minut. V prodeji se nicméně zatím objeví pouze zážehová šestnáctistovka, a to rovnou ve čtyřech výbavových stupních. Cenové rozpětí se pohybuje mezi 559 000 až 699 000 tchajwanskými dolary (cca 413 000 - 516 000 korun).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?