Téměř rok se na svět dostávají spekulace, hovořící o sportovní verzi modelu Hyundai i30. Nyní to už konečně vypadá, že bychom se mohli dočkat jeho premiéry.
Hyundai k tomu všemu prozradil, že letos se zúčastní 24hodinového závodu na Nürburgringu, kde nasadí své tři vozy. Jedním z nich je vývojový prototyp chystaného Hyundai i30 N, která pod kapotou ukryje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.
To zní velmi zajímavě, takže je škoda, že výrobce zatím nezveřejnil žádné výkonnové specifikace. Svým prvním ostrým modelem se pak chce postavit konkurenci, jakou je Seat Leon Cupra 280. Zatím je totiž známo, že motor Hyundaie zvládne produkovat 260 koní a 300 Nm.
Výsledné technické parametry však zůstavají pod pokličkou. Zatím nám tak musí stačit informace, že testovací prototyp má kromě nového motoru i přepracovanou převodovku, zavěšení a tlumiče. Přeladěný je nově posilovač řízení a v sériové produkci by se mohl objevit i decentní bodykit s nafouklými blatníky a sportovnějšími nárazníky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.