Stejná modulární platforma CMF, stejná dvacetipalcová kola, ale místo pro pět nebo sedm cestujících. Grand Scénic se od svého sourozence odlišuje především délkou 4,63 metru a rozvorem náprav s hodnotou 2,80 metru. Výška je vozu je 1,66 metru, šířka 1,86 metru. Že se MPV přiblížilo světu terénních automobilů dokazuje například světlá výška 160 milimetrů nebo celkově mohutnější stavba karosérie.
U klasického Scénicu tento fakt malinko omezoval vnitřní prostor, u provedení Grand s delším rozvorem a místem až pro sedm cestujících se ale tato situace jistě zlepší. Minimálně v oblasti zavazadlového prostoru je nyní s pěti sedadly ve standardní poloze 718 litrů místa, pokud jsou pak sedačky posunuty nejvíce dopředu, nabízí francouzské MPV 866 litrů. Druhá řada sedadel je standardně dělená v poměru 60/40, spolu s třetí řadou pak využívají systému sklápění One Touch nebo vyklápěcích stolečků. Kvůli sklopnému sedadlu spolujezdce lze převážet až 2,85 metru dlouhé předměty. V kabině je potom dalších 63 litrů odkládacích ploch, včetně praktického šuplíku před spolujezdcem.
Vzhled nového Grand Scénicu je v důležitých detailech stejný jako u Scénicu. O vyšší světlé výšce již byla řeč, k tomu se přidávají standardně montovaná dvacetipalcová kola, volitelná přední světla LED Pure Vision nebo panoramatická střecha. Odlišná jsou zadní světla s 3D efektem ve tvaru písmene L, od druhého výbavového stupně pak budou dostupné střešní ližiny nebo dvoubarevné lakování. Mimochodem barva, kterou vidíte na obrázcích, je hnědá Vision. Podobné prostředí jako u krátkého modelu je také uvnitř vozu. Palubní desce dominuje infotainment R-Link 2 se 7- nebo 8,7palcovou dotykovou obrazovkou. Kromě něj se objeví volič jízdních režimů Multi-Sense, barevný průhledový displej či audiosystém Bose s prostorovým zvukem a 13 reproduktory.
Pod kapotou vládnou především naftové motory, sparing partnera jim však budou dělat dvě zážehové jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejslabší dCi o výkonu 110 koní má šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, silnější naftový čtyřválec o výkonu 130 koní disponuje pouze manuálem a ten vůbec nejsilnější se 160 koňmi pro změnu pouze automatem. Pro milovníky superúsporné jízdy bude určeno provedení dCi Hybrid Assist o výkonu 110 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, elektrickým generátorem a 48 V baterií.
Ve standardní výbavě všech Grand Scéniců najdeme systém nouzového brzdění s detekcí chodců. Mimo něj se u vybraných výbavových linií objeví udržování v jízdním pruhu, detekce únavy řidiče, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, varování při vybočení z jízdního pruhu, čtení dopravních značek nebo samočinný parkovací asistent. Do prodeje novinka zamíří před koncem letošního roku, k vidění bude mimo jiné i na říjnovém pařížském autosalonu.