Od premiéry nového Renaultu Mégane se na svět dostávájí neustále nové informace, co vše vlastně nabídne ostré provedení RS. Dnes vám tak přinášíme asi nejpodstatnější zprávu.
Ta se týká jeho převodovky. Konkurent Fordu Focus RS by měl disponovat výkonem přes 300 koní a snad jen typ motoru je velkou neznámou. My jen doufáme, že pod kapotou nenajdeme 1,6litrový benzin, to už radši 1,8litrovou jednotku. Nejlepší by byl ale pořádný dvoulitr.
Podle dosavadních zpráv by měl nový Mégane RS nabídnout výhradně automatickou převodovku EDC. S manuálem určitě počítat nemáme. Naznačil to Justin Hovecar, který je vedoucím australského zastoupení Renaultu.
Ten ke všemu řekl: „Myslím si, že v ideálním světě bychom sáhli po obou variantách". Problémem je ale to, že podle průzkumu by po manuálu sáhlo jen malé procento zákazníků. O dost větší zájem je o verzi s automatem EDC, který umožňuje i řazení pádly pod volantem.
To ovšem může znamenat úbytek klientely, protože ne každý chce ostrý hot hatch s automatem. Třeba menší Clio RS současné generace má taktéž výhradně automat EDC a najde se spousta fanoušků, co kvůli tomu raději odešla ke konkurenci.
Potěšit tak může jedině fakt, že nový Mégane RS nabídne lepší zrychlení, údajně i pohon obou náprav a taktéž říditelnou zádní nápravu. Tu nabízí v současnosti i velký sedan Talisman nebo Mégane v provedení GT.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?