Řady 1 a 2 divize M Performance posilují, BMW spolu s tím odhaluje nová označení

ar6, 20. května 2016, 04:00 Google+

Vrcholem řady 1 i 2 mnichovského BMW byly až doposud (nepočítaje koncem loňského roku představené kupé M2) provedení M135i a M235i divize M Performance. Spolu s průběžnou modernizací celého modelového programu tyto varianty posílily, zároveň pak změnily své jméno na M140i, respektive M240i.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M240i s vyšším výkonem nahrazuje starší M235i.

BMW M240i s vyšším výkonem nahrazuje starší M235i. | foto: BMW

Sdílejte článek

Srdcem M140i s trojicí nebo pěticí dveří a M240i s karosérií kupé nebo kabriolet i nadále zůstává třílitrový zážehový šestiválec TwinPower Turbo, který však pochází z poslední generace těchto pohonných jednotek. Ta disponuje hliníkovou klikovou skříní, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým mezichladičem stlačeného vzduchu nebo nejnovější verzí variabilního časování ventilů. O snížení spotřeby se starají vodní čerpadlo, katalyzátor v těsné blízkosti motoru, rekuperace kinetické energie či systém stop/start.

img-responsive

BMW M140i má v útrobách 340 koní a 500 Nm. | foto: BMW

Trojice sportovních modelů tak po úpravách disponuje výkonem 340 koní při 5500 ot./min (stejná hodnota jako u kupé 1M z let 2011 a 2012) a točivým momentem 500 Nm mezi 1500 – 4500 ot./min. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol, za příplatek ale bude dostupný také osmistupňový automat Steptronic Sport s funkcí Launch Control a pohon všech kol xDrive.

BMW M140i s jedním nebo dvěma páry dveří potřebuje k akceleraci z 0 na 100 km/h 4,8 sekundy. Automat tento čas srazí na 4,6 sekundy, pohon všech kol dokonce na 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba je podle verze 7,1 - 7,8 l/100 km. BMW M240i s karosérií kupé dosahuje nachlup stejných hodnot zrychlení i spotřeby jako M140i, kabriolet akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. S automatem tato hodnota spadne na 4,7 sekundy, pohon všech kol znamená snížení na 4,6 sekundy. Spotřeba se pohybuje mezi 7,4 - 8,3 l/100 km.

Ve standardní výbavě všech modelů se objevují o 10 milimetrů snížený sportovní podvozek M Sport, 18palcová litá kola, brzdy M Sport, variabilní sportovní řízení s funkcí Servotronic, aerodynamický M paket a vnější zpětná zrcátka lakovaná šedou metalízou Ferric. V interiéru zaujmou sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a Alcantary s modrými kontrastními švy, kožený volant a opěrka pro levou nohu, obojí s logem M. K prodejcům se M140i a M240i dostanou letos v červnu.

Vytisknout

Diskuze: Řady 1 a 2 divize M Performance posilují, BMW spolu s tím odhaluje nová označení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volvo 40.1 se v sériové podobě ukáže už za rok.

Volvo chystá novou generaci řady 40, dorazí jako elektromobil i plug-in hybrid

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud