Vrcholem řady 1 i 2 mnichovského BMW byly až doposud (nepočítaje koncem loňského roku představené kupé M2) provedení M135i a M235i divize M Performance. Spolu s průběžnou modernizací celého modelového programu tyto varianty posílily, zároveň pak změnily své jméno na M140i, respektive M240i.
Srdcem M140i s trojicí nebo pěticí dveří a M240i s karosérií kupé nebo kabriolet i nadále zůstává třílitrový zážehový šestiválec TwinPower Turbo, který však pochází z poslední generace těchto pohonných jednotek. Ta disponuje hliníkovou klikovou skříní, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým mezichladičem stlačeného vzduchu nebo nejnovější verzí variabilního časování ventilů. O snížení spotřeby se starají vodní čerpadlo, katalyzátor v těsné blízkosti motoru, rekuperace kinetické energie či systém stop/start.
Trojice sportovních modelů tak po úpravách disponuje výkonem 340 koní při 5500 ot./min (stejná hodnota jako u kupé 1M z let 2011 a 2012) a točivým momentem 500 Nm mezi 1500 – 4500 ot./min. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol, za příplatek ale bude dostupný také osmistupňový automat Steptronic Sport s funkcí Launch Control a pohon všech kol xDrive.
BMW M140i s jedním nebo dvěma páry dveří potřebuje k akceleraci z 0 na 100 km/h 4,8 sekundy. Automat tento čas srazí na 4,6 sekundy, pohon všech kol dokonce na 4,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba je podle verze 7,1 - 7,8 l/100 km. BMW M240i s karosérií kupé dosahuje nachlup stejných hodnot zrychlení i spotřeby jako M140i, kabriolet akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. S automatem tato hodnota spadne na 4,7 sekundy, pohon všech kol znamená snížení na 4,6 sekundy. Spotřeba se pohybuje mezi 7,4 - 8,3 l/100 km.
Ve standardní výbavě všech modelů se objevují o 10 milimetrů snížený sportovní podvozek M Sport, 18palcová litá kola, brzdy M Sport, variabilní sportovní řízení s funkcí Servotronic, aerodynamický M paket a vnější zpětná zrcátka lakovaná šedou metalízou Ferric. V interiéru zaujmou sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a Alcantary s modrými kontrastními švy, kožený volant a opěrka pro levou nohu, obojí s logem M. K prodejcům se M140i a M240i dostanou letos v červnu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.