Letošní rok je u Abarthu ve znamení návratu otevřené 124 Spider. Italský škorpión ale nezapomíná ani na svůj nejmenší model, odvozený od Fiatu 500. Abarth 595 tak do nového modelového roku vstoupí s osvěženým designem a výkonnější pohonnou jednotkou.
Podobně jako doposud bude Abarth 595 nabízen s uzavřenou nebo otevřenou karosérií a rovnou ve třech různých výkonových variantách – 595, 595 Turismo a 595 Competizione. A právě přeplňovaná 1.4 T-Jet pod kapotami prvních dvou verzí znamená asi nejzásadnější položku modernizace. Výkon standardního modelu totiž stoupl na 145 koní a točivý moment na 206 Nm, provedení Turismo se pyšní 165 koníky a 230 Newtonmetry. Nejsilnější model Competizione zůstal na 180 koních, už ve standardu ale má výfuk Record Monza (ostatní provedení jej mají za příplatek).
Přední kola jsou poháněna přes pětistupňovou manuální převodovku, tu lze volitelně zaměnit za robotizovanou sekvenční skříň s pádly pod volantem. 595 Competizione s manuální převodovkou pak může být vybavena také mechanickým samosvorným diferenciálem, který je součástí paketu Performance. Spolu s ním tak dostanete sedmnáctipalcová kola Supersport, sedačky Sabelt v kombinaci kůže a Alcantary s karbonovou konstrukcí nebo specifické znáčky 595. Cílem Abarthu je přiblížit, v otázce jízdních vlastností, 595 Competizione vrcholném modelu 695 Biposto.
Podvozek modelů Turismo a Competizione má v zadní části nainstalované tlumiče Koni FSD, které u vrcholné verze najdeme také vpředu. Opět u Competizione jsou standardem brzdy Brembo se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny v červené, případně volitelně také šedé, černé nebo žluté. Tlačítko Sport lehce upraví vybrané parametry auta, a to včetně řízení nebo odezvy plynového pedálu.
Základní designové změny odpovídají těm, provedeným loni na podzim u klasické 500. To znamená především nová přední (včetně LED diody denního svícení) i zadní světla. Specifické je u Abarthu tvarování nárazníků, kdy především ten přední dostal výrazné nasávací otvory s nápisem „Abarth“ uprostřed. Vzadu je pro změnu nový difuzor. Sedmnáctipalcová kola Granturismo, jež má v základu 595 Turismo, jsou o 7 procent lehčí a až o 50 procent lépe přivádějí vzduch k brzdám. K dispozici bude celkem 15 odstínů karosérie (včetně pěti dvobarevných kombinací), zahrnující také mimo jiné žlutou Modena, až doposud vyhrazenou pouze modelu 695 Biposto. Samozřejmostí je možnost individualizace prostřednictvím polepů nebo různobarevných krytů zrcátek.
Uvnitř prošlo úpravou především čalounění. U základní 595 se jedná o látku, 595 Turismo má kůži a 595 Competizione s anatomickými sedadly Corsa by Sabelt může látku zaměnit za kůži či Alcantaru. Nový je ve spodní části zploštělý volant, u 595 Competizione doplněný o karbon a Alcantarový potah, před nímž je přepracovaný přístrojový panel. Dekorační plochy palubní desky mohou být nově vykládány uhlíkovými vlákny. Nezapomnělo se ani na multimédia, v základní výbavě všech 595 je tak rádio Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou. Za příplatek je nabízen infotainment Uconnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto nebo aplikací, sledující jízdní styl řidiče. K poslechu také může hrát audiosystém Beats s osmikanálovým digitálním zesilovačem. Prodej vozu začne v Evropě, Africe a na Středním východě letos v červnu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?