Omlazený Abarth 595 se přibližuje 695 Biposto, má stejný lak i podobnou techniku

ar6, 11. května 2016, 14:30 Google+

Letošní rok je u Abarthu ve znamení návratu otevřené 124 Spider. Italský škorpión ale nezapomíná ani na svůj nejmenší model, odvozený od Fiatu 500. Abarth 595 tak do nového modelového roku vstoupí s osvěženým designem a výkonnější pohonnou jednotkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Abarth 595 Competizione má po faceliftu také žlutý lak Modena.

Abarth 595 Competizione má po faceliftu také žlutý lak Modena. | foto: Abarth

Sdílejte článek

Podobně jako doposud bude Abarth 595 nabízen s uzavřenou nebo otevřenou karosérií a rovnou ve třech různých výkonových variantách – 595, 595 Turismo a 595 Competizione. A právě přeplňovaná 1.4 T-Jet pod kapotami prvních dvou verzí znamená asi nejzásadnější položku modernizace. Výkon standardního modelu totiž stoupl na 145 koní a točivý moment na 206 Nm, provedení Turismo se pyšní 165 koníky a 230 Newtonmetry. Nejsilnější model Competizione zůstal na 180 koních, už ve standardu ale má výfuk Record Monza (ostatní provedení jej mají za příplatek).

Přední kola jsou poháněna přes pětistupňovou manuální převodovku, tu lze volitelně zaměnit za robotizovanou sekvenční skříň s pádly pod volantem. 595 Competizione s manuální převodovkou pak může být vybavena také mechanickým samosvorným diferenciálem, který je součástí paketu Performance. Spolu s ním tak dostanete sedmnáctipalcová kola Supersport, sedačky Sabelt v kombinaci kůže a Alcantary s karbonovou konstrukcí nebo specifické znáčky 595. Cílem Abarthu je přiblížit, v otázce jízdních vlastností, 595 Competizione vrcholném modelu 695 Biposto.

Podvozek modelů Turismo a Competizione má v zadní části nainstalované tlumiče Koni FSD, které u vrcholné verze najdeme také vpředu. Opět u Competizione jsou standardem brzdy Brembo se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny v červené, případně volitelně také šedé, černé nebo žluté. Tlačítko Sport lehce upraví vybrané parametry auta, a to včetně řízení nebo odezvy plynového pedálu.

Základní designové změny odpovídají těm, provedeným loni na podzim u klasické 500. To znamená především nová přední (včetně LED diody denního svícení) i zadní světla. Specifické je u Abarthu tvarování nárazníků, kdy především ten přední dostal výrazné nasávací otvory s nápisem „Abarth“ uprostřed. Vzadu je pro změnu nový difuzor. Sedmnáctipalcová kola Granturismo, jež má v základu 595 Turismo, jsou o 7 procent lehčí a až o 50 procent lépe přivádějí vzduch k brzdám. K dispozici bude celkem 15 odstínů karosérie (včetně pěti dvobarevných kombinací), zahrnující také mimo jiné žlutou Modena, až doposud vyhrazenou pouze modelu 695 Biposto. Samozřejmostí je možnost individualizace prostřednictvím polepů nebo různobarevných krytů zrcátek.

Uvnitř prošlo úpravou především čalounění. U základní 595 se jedná o látku, 595 Turismo má kůži a 595 Competizione s anatomickými sedadly Corsa by Sabelt může látku zaměnit za kůži či Alcantaru. Nový je ve spodní části zploštělý volant, u 595 Competizione doplněný o karbon a Alcantarový potah, před nímž je přepracovaný přístrojový panel. Dekorační plochy palubní desky mohou být nově vykládány uhlíkovými vlákny. Nezapomnělo se ani na multimédia, v základní výbavě všech 595 je tak rádio Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou. Za příplatek je nabízen infotainment Uconnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto nebo aplikací, sledující jízdní styl řidiče. K poslechu také může hrát audiosystém Beats s osmikanálovým digitálním zesilovačem. Prodej vozu začne v Evropě, Africe a na Středním východě letos v červnu.

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Abarth 595 se přibližuje 695 Biposto, má stejný lak i podobnou techniku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW M4 Competition Sport (2016)

BMW M4 dostalo edici Competition Sport. Vyrobí se jí jen 60 kusů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud