BMW uvádí na trh novou limitovanou edici modelu M4 s názvem Competition Sport. Ta je do jisté míry podobná vrcholnému provedení GTS, ovšem má to jeden malý háček.
Ten spočívá v tom, že nová exkluzivní M4 je určena výhradně pro španělský trh. Výrobce hodlá vyprodukovat jen 60 kusů a kdo by měl o španelskou edici velký zájem, už by měl obvolávat španělské zastoupení BMW.
M4 Competition Sport má v základu paket Competition. Pod kapotou jí pak trůní přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 450 koní, které na zadní nápravu posílá sedmistupňový automat M DCT s možností řazení pádly pod volantem. Ve výbavě nechybí i sportovní podvozek a litá zakázková kola v designu 666 M.
Oproti standardní M4 má tahle verze v základu karbon-keramické brzdy, napevno uchycené zadní křídlo, karbonové prvky čelního nárazníku, karbonové kryty zpětných zrcátek a výraznější boční prahy. Španělé si budou moci užívat i sportovnější sedadla a karbonové dekory.
V té souvislosti došlo i ke zvýšení maximální rychlosti z 250 na 280 km/h. Výrobce navíc odlišil vůz třemi dostupnými barevnými variacemi (bílý lak a černá kůže, modrý lak a černá kůže, černý lak a hnědá kůže). Základní cenovka startuje na v přepočtu 3 591 500 Kč, o počtu plánovaných kusů jsme vás pak už informovali.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?