Pokud dnes chcete okruhovou hračku, nemusíte už sahat po Lotusech, Caterhamech nebo Arielech Atom. Docela dobře poslouží i na první pohled běžné hatchbacky. Tuto éru tak trochu načal Mégane RS R26.R bez zadních sedaček a téměř jakékoliv komfortní výbavy. Jeho následovník s označením 275 Trophy-R na tom byl podobně, nyní štafetu po Francouzích přebírá Volkswagen.
Golf GTI Clubsport platí za už tak dost rychlé a dobře ovladatelné sportovní náčiní. Teprve až písmenko S jej ale dělá výjimečným. Recept přitom není zas až tak těžký. Standardní Clubsport totiž přišel nejen o zadní sedačky (místo nich je rozpěra) nebo zvukovou izolaci, ale také o 30 kilogramů hmotnosti. Nyní tak nenaložený vůz váží 1285 kilogramů. Vedle odstranění přebytečných částí se dostalo také na menší baterii a hliníkový pomocný rám na přední nápravě.
Hlavní kouzlo vozu ale najdeme pod jeho kapotou. Dvoulitrové TSI s přeprogramovanou řídící jednotkou, upravenou palivovou pumpou nebo přepracovaným výfukovým potrubím má nyní 310 koní a 380 Nm mezi 1700 - 5300 ot./min. Přes manuální šestistupňovou převodovku (mechanismus dvouspojkového automatu by vážil až příliš) s elektricky uzamykatelným diferenciálem na přední nápravě jsou i nadále poháněna přední kola. Na 100 km/h se Clubsport S dostane za 5,8 sekundy, maximální rychlost je 261 km/h. Průměrná spotřeba klesla, i kvůli nižší hmotnosti, na 7,4 l/100 km.
Podvozek vozu dostal standardně adaptivní tlumiče, přepracovaný systém ESC a především volič jízdních režimů. Ten obsahuje módy Comfort, Normal, Race a Individual, přičemž pod posledním názvem se skrývá nastavení, které použil Volkswagen při rekordní jízdě na Nordschleife. Čas má hodnotu 7 minut a 41,29 sekundy, čímž Clubsport S překonal Hondu Civic Type R. Onen zmíněný režim každopádně také znamená možné individuální nastavení vozu, z menu na dotykové obrazovce se ale vždy dá dostat k oněm „rekordním“ parametrům.
Vizuálně novinku poznáte víceméně pouze podle znáčků S, bi-xenonových světlometů s LED diodami denního svícení, dvojité koncovky výfuku a 19palcových kol, obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Za nimi se potom ukrývají výkonnější brzdy s hliníkovými třmeny. Bodykit karosérie, ale i další prvky jsou shodné s výchozím Golfem GTI Clubsport. Uvnitř pak čekají dvě skořepinová sedadla, hlavice řadící páky ve tvaru golfového míčku a Alcantarou potažený volant s vyznačenou ideální polohou. Na středové konzoli je plaketka s pořadovým číslem vozu.
Tento údaj je důležitý, protože Volkswagen vyrobí jen 400 Golfu GTI Clubsport S (100 aut dostanou Němci). Zákazníci navíc budou mít na výběr pouze mezi červeným lakem Tornado, bílým Pure a černým Deep. Tyto odstíny odpovídají originálnímu GTI, což má také svou symboliku. Clubsport S totiž patří k vrcholům oslav čtyřicátin tohoto legendárního modelu. Premiéru si vůz odbude u jezera Wörthersee již tento týden.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.