Renault Koleos byl ve své první generaci prodejně ne příliš úspěšným středně velkým SUV s možná až příliš korejským designem. Přesto mu Francouzi dávají ještě jednu šanci a použitím vzhledových prvků nedávno představených modelů Talisman nebo Mégane se z ošklivého a opomíjeného káčátka rázem stal lev bulvárů.
Na první pohled může Koleos připomínat nafouklý Talisman Grandtour se světlou výškou 213 milimetrů. Tento dojem podporuje tvarování přední i zadní části. Zatímco vpředu jsou až do spodní části nárazníku protažené diody denního svícení, vzadu si skupinové reflektory s trojdimenzionální optikou zabírají téměř celou šířku auta. Oba tyto prvky jsou důvěrně známé z Talismanu i Méganu. A ve výčtu můžeme klidně pokračovat. Například hlavní světla mohou svítit technologií LED Pure Vision.
Z modelů Kadjar a Captur Koleos pro změnu odkoukal tvarování spodní části dvěří, které je částečně prohnuto směrem dovnitř. Na střeše jsou praktické ližiny, kola v plastem lemovaných blatnících mohou mít až 19 palců. Základem vozu je modulární platforma CMF-C/D, jíž najdeme i v útrobách Nissanu X-Trail. Z něj si Koleos půjčuje systém pohonu všech kol All Mode 4x4, u nějž lze volit z režimů 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Velikostně se mimochodem jedná o doposud největší Renault s pohonem všech kol – na délku má Koleos 4670 milimetrů, mezi nápravami potom je 2710 milimetrů.
Tyto rozměry se projevily v interiéru, kde je 289 milimetrů před koleny zadních cestujících nebo 624 litrů pro zavazadla. Sklopením sedadel, dělených v poměru 3:2, lze navíc tento prostor ještě zvětšit. Další výhodou vozu kategorie SUV je vyšší pozice sedadel, u Koleosu je to konkrétně o 150 milimetrů výše než u běžného sedanu. Tvarování palubní desky je už ale zase téměř stejné jako u Talismanu. Středobodem je multimediální systém R-Link 2 s horizontální sedmipalcovou obrazovkou nebo vertikální 8,7palcovou obrazovkou. Součástí infotainmentu jsou užitečné aplikace, audiosystém, 3D navigace nebo hlasové ovládání.
Že je vůz skutečně globální dokazuje například šířka standardní i volitelné výbavy, obsahující vyhřívaný volant a čelní sklo, dálkové startování vozu nebo vzduchový filtr, zachycující až 60 procent prachu a poletujících částic. Atmosféru na palubě umí navodit LED osvětlení, elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla (tato funkce je dostupná i pro zadní cestující) nebo audiosystém Bose. Z bezpečnostních asistentů nabídne Renault nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek, kontrolu mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče nebo samočinné parkování.
Prodej vozu bude zahájen ve třetím čtvrtletí letošního roku v Austrálii, Turecku, státech Perského zálivu a některých latinskoamerických zemích. Na konci roku 2016 bude následovat Čína, poté na začátku roku 2017 Rusko a Evropa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.