Renault ukazuje své největší SUV, nový Koleos se musí zalíbit všem

ar6, 26. dubna 2016, 03:15 Google+ Beijing International Automotive Exhibition 2016

Renault Koleos byl ve své první generaci prodejně ne příliš úspěšným středně velkým SUV s možná až příliš korejským designem. Přesto mu Francouzi dávají ještě jednu šanci a použitím vzhledových prvků nedávno představených modelů Talisman nebo Mégane se z ošklivého a opomíjeného káčátka rázem stal lev bulvárů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Koleos dostal druhou generaci, která je výrazně hezčí než ta první.

Renault Koleos dostal druhou generaci, která je výrazně hezčí než ta první. | foto: Renault

Sdílejte článek

Na první pohled může Koleos připomínat nafouklý Talisman Grandtour se světlou výškou 213 milimetrů. Tento dojem podporuje tvarování přední i zadní části. Zatímco vpředu jsou až do spodní části nárazníku protažené diody denního svícení, vzadu si skupinové reflektory s trojdimenzionální optikou zabírají téměř celou šířku auta. Oba tyto prvky jsou důvěrně známé z Talismanu i Méganu. A ve výčtu můžeme klidně pokračovat. Například hlavní světla mohou svítit technologií LED Pure Vision.

Z modelů Kadjar a Captur Koleos pro změnu odkoukal tvarování spodní části dvěří, které je částečně prohnuto směrem dovnitř. Na střeše jsou praktické ližiny, kola v plastem lemovaných blatnících mohou mít až 19 palců. Základem vozu je modulární platforma CMF-C/D, jíž najdeme i v útrobách Nissanu X-Trail. Z něj si Koleos půjčuje systém pohonu všech kol All Mode 4x4, u nějž lze volit z režimů 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Velikostně se mimochodem jedná o doposud největší Renault s pohonem všech kol – na délku má Koleos 4670 milimetrů, mezi nápravami potom je 2710 milimetrů.

Tyto rozměry se projevily v interiéru, kde je 289 milimetrů před koleny zadních cestujících nebo 624 litrů pro zavazadla. Sklopením sedadel, dělených v poměru 3:2, lze navíc tento prostor ještě zvětšit. Další výhodou vozu kategorie SUV je vyšší pozice sedadel, u Koleosu je to konkrétně o 150 milimetrů výše než u běžného sedanu. Tvarování palubní desky je už ale zase téměř stejné jako u Talismanu. Středobodem je multimediální systém R-Link 2 s horizontální sedmipalcovou obrazovkou nebo vertikální 8,7palcovou obrazovkou. Součástí infotainmentu jsou užitečné aplikace, audiosystém, 3D navigace nebo hlasové ovládání.

Že je vůz skutečně globální dokazuje například šířka standardní i volitelné výbavy, obsahující vyhřívaný volant a čelní sklo, dálkové startování vozu nebo vzduchový filtr, zachycující až 60 procent prachu a poletujících částic. Atmosféru na palubě umí navodit LED osvětlení, elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla (tato funkce je dostupná i pro zadní cestující) nebo audiosystém Bose. Z bezpečnostních asistentů nabídne Renault nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek, kontrolu mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče nebo samočinné parkování.

Prodej vozu bude zahájen ve třetím čtvrtletí letošního roku v Austrálii, Turecku, státech Perského zálivu a některých latinskoamerických zemích. Na konci roku 2016 bude následovat Čína, poté na začátku roku 2017 Rusko a Evropa.

Vytisknout

Diskuze: Renault ukazuje své největší SUV, nový Koleos se musí zalíbit všem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Nový Citroën C6 je na světě, jde o dvojče Dongfengu Aeolus A9.

Citroën C6 se vrací na scénu, potěší však málokoho

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud