Víte, jaké je nejvíc prodávané sportovní auto typu kupé? Pokud ne, odpovědí vám bude značka Ford a jeho nový Mustang.
Ten se totiž v roce 2015 stal nejprodávanějším sporťákem na Zemi. Dokládají to statistiky zveřejněné samotným vedením Fordu, podle kterých firma prodala ve světě okolo 110 tisíc Mustangů s karoserií kupé a zhruba 30 tisíc Mustangů ve verzi kabriolet.
Právě hranice prodaných 100 tisíc kusů znamená pro Ford prvenství v kategorii neprodávanější dvoudveřové sportovní auto. Pro výrobce je to obrovský úspěch a rád se s ním samozřejmě chlubí.
Je jasné, že nejvíce prodaných aut jezdí po silnicích v USA. Podle Fordu se každý měsíc prodalo jen v Americe 12 tisíc Mustangů, což je více než konkurenčních Chevroletů Camaro a Dodgů Challenger dohromady. O to víc pak zarazí zpráva, že například v Kalifornii je nejoblíbenější verzí Mustang se čtyřválcovým motorem 2.3 EcoBoost.
Naopak v Austrálii a Novém Zélandu je velmi populární verze s motorem 5.0 V8. Ta zde tvoří přes 90 % prodejů, zbylá procenta tvoří méně výkonné verze.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?