Mobi je nejmenší pětidveřový Fiat, pod kapotou má litrový čtyřválec

Fiat Mobi je nejnovějším počinem značky pro brazilský trh.
Fiat Mobi je nejnovějším počinem značky pro brazilský trh., foto: Fiat
ar6 15. dubna 2016 03:15
Sdílej:

Mini auta se zvýšenou stavbou karosérie a světlou výškou zatím do Evropy nepronikla, v Indii nebo Jižní Americe ale zažívají nebývalý boom. Pionýrem byl v tomto ohledu Renault Kwid, na nějž si ale brousí zuby přicházející konkurence. Prvním v řadě bude Fiat Mobi, zatím určený výhradně pro brazilský trh.

Ač to na první pohled nemusí vypadat, Mobi je kratší než Fiat Panda. 3566 milimetrů jej řadí ke kolínským trojčatům, k nimž má Ital blízko také pojetím zadní části. Víko kufru totiž tvoří zadní okno a bystrému oku jistě neunikne ani vzdálená podobnost grafiky skupinových svítilen. V přední části figurují hexagonální maska chladiče a velké světlomety, příliš invencí se prostě u levného auta čekat nedá.

Krabicovitý tvar karosérie s výškou 1490 milimetrů a šířkou 1633 milimetrů napovídá něco o slabší aerodynamice, hlavy cestujících ale na tento fakt hledět nebudou. Na špatné brazilské cesty se budou hodit verze Way a Way On s rozšířenými blatníky, střešními ližinami, pár plasty kolem karosérie a celkově drsnějším vzezřením. To se projevuje i na mírném nárůstu vnějších rozměrů - délka je 3596 milimetrů, šířka 1685 milimetrů a výška 1550 milimetrů.

Říká se, že v jednoduchosti je síla, a tím se Fiat řídil při stavbě interiéru. Ten je v základní výbavě tak strohý, že kromě otočných ovladačů ventilace je středová konzole tvořená už pouze velkou poličkou. Vyšší výbavové stupně tento prostor nahrazují rádiem nebo dokonce multimediálním systémem s obrazovkou o úhlopříčce 6,2 palce. Zajímavé je, že přístrojový panel je vždy tvořen analogovým rychloměrem a otáčkoměrem a palubním počítačem. Místo je uvnitř oficiálně pro pět osob, pohodlně se ale usadí nejvýše čtyři lidé. Zavazadlový prostor pojme 215 až 235 litrů.

Pod kapotou tepe litrový čtyřválec, schopný spalovat benzín nebo etanol. V prvním případě je výkon 75 koní a točivý momente 93 Nm, v tom druhém hodnoty stoupnou na 77 koní a 97 Nm. Navzdory vzezření má Mobi přes pětistupňovou manuální převodovku poháněna pouze přední kola. Stokilometrovou rychlost zvládne hatchback za 13,8 sekundy a rozjede se maximálně na 153 km/h. Pozitivní je tak alespoň nízká hmotnost, pohybující se mezi 907 až 966 kilogramy.

Základní výbava Easy je velice chudá, když nenabídne ani posilovač řízení nebo zadní stěrač, za to má 13palcová ocelová kola s kryty nebo dělená zadní opěradla. O něco výše stojí verze Easy On s klimatizací, posilovačem řízení, výškově stavitelným sedadlem řidiče nebo 14palcovými koly. Provedení Look má centrální zamykání, elektrická přední okna, zadní stěrač, zrcátka v barvě karosérie nebo výškově stavitelné bezpečnostní pásy. Mobi Look On disponuje elektrickými zrcátky, mlhovkami, 14palcovými litými koly, rádiem s ovládáním na volantu nebo parkovacími senzory. Provedení Way má sice střešní ližiny a další doplňky, jinak ale většinou vychází z modelu Look. Linie Way On pak navazuje na model Look On, oproti němuž má třeba střešní úložnou konzoli. Ceny se pohybují mezi 31 900 až 43 800 realy (cca 218 000 až 299 000 korun).

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.