Mini auta se zvýšenou stavbou karosérie a světlou výškou zatím do Evropy nepronikla, v Indii nebo Jižní Americe ale zažívají nebývalý boom. Pionýrem byl v tomto ohledu Renault Kwid, na nějž si ale brousí zuby přicházející konkurence. Prvním v řadě bude Fiat Mobi, zatím určený výhradně pro brazilský trh.
Ač to na první pohled nemusí vypadat, Mobi je kratší než Fiat Panda. 3566 milimetrů jej řadí ke kolínským trojčatům, k nimž má Ital blízko také pojetím zadní části. Víko kufru totiž tvoří zadní okno a bystrému oku jistě neunikne ani vzdálená podobnost grafiky skupinových svítilen. V přední části figurují hexagonální maska chladiče a velké světlomety, příliš invencí se prostě u levného auta čekat nedá.
Krabicovitý tvar karosérie s výškou 1490 milimetrů a šířkou 1633 milimetrů napovídá něco o slabší aerodynamice, hlavy cestujících ale na tento fakt hledět nebudou. Na špatné brazilské cesty se budou hodit verze Way a Way On s rozšířenými blatníky, střešními ližinami, pár plasty kolem karosérie a celkově drsnějším vzezřením. To se projevuje i na mírném nárůstu vnějších rozměrů - délka je 3596 milimetrů, šířka 1685 milimetrů a výška 1550 milimetrů.
Říká se, že v jednoduchosti je síla, a tím se Fiat řídil při stavbě interiéru. Ten je v základní výbavě tak strohý, že kromě otočných ovladačů ventilace je středová konzole tvořená už pouze velkou poličkou. Vyšší výbavové stupně tento prostor nahrazují rádiem nebo dokonce multimediálním systémem s obrazovkou o úhlopříčce 6,2 palce. Zajímavé je, že přístrojový panel je vždy tvořen analogovým rychloměrem a otáčkoměrem a palubním počítačem. Místo je uvnitř oficiálně pro pět osob, pohodlně se ale usadí nejvýše čtyři lidé. Zavazadlový prostor pojme 215 až 235 litrů.
Pod kapotou tepe litrový čtyřválec, schopný spalovat benzín nebo etanol. V prvním případě je výkon 75 koní a točivý momente 93 Nm, v tom druhém hodnoty stoupnou na 77 koní a 97 Nm. Navzdory vzezření má Mobi přes pětistupňovou manuální převodovku poháněna pouze přední kola. Stokilometrovou rychlost zvládne hatchback za 13,8 sekundy a rozjede se maximálně na 153 km/h. Pozitivní je tak alespoň nízká hmotnost, pohybující se mezi 907 až 966 kilogramy.
Základní výbava Easy je velice chudá, když nenabídne ani posilovač řízení nebo zadní stěrač, za to má 13palcová ocelová kola s kryty nebo dělená zadní opěradla. O něco výše stojí verze Easy On s klimatizací, posilovačem řízení, výškově stavitelným sedadlem řidiče nebo 14palcovými koly. Provedení Look má centrální zamykání, elektrická přední okna, zadní stěrač, zrcátka v barvě karosérie nebo výškově stavitelné bezpečnostní pásy. Mobi Look On disponuje elektrickými zrcátky, mlhovkami, 14palcovými litými koly, rádiem s ovládáním na volantu nebo parkovacími senzory. Provedení Way má sice střešní ližiny a další doplňky, jinak ale většinou vychází z modelu Look. Linie Way On pak navazuje na model Look On, oproti němuž má třeba střešní úložnou konzoli. Ceny se pohybují mezi 31 900 až 43 800 realy (cca 218 000 až 299 000 korun).
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.